کد خبر : 8873 / /
/

مراقبت‌هایی که بعد از رنگ کردن موها باید انجام دهید

مراقبت‌هایی که بعد از رنگ کردن موها باید انجام دهید

درست است که رنگ کردن موها تاثیر زیادی در زیباتر شدن چهره دارد اما استفاده از رنگ موهای دائمی و دکلره، به خاطر داشتن مواد شیمیایی، موجب آسیب رسیدن به موها می‌شود. پس خیلی مهم است که از موهای رنگ شده به درستی مراقبت شود. در این مقاله قصد داریم اصول نگهداری از موهای رنگ شده را به شما بگوییم تا بتوانید رنگ موهایتان را تثبیت کرده و به مدت طولانی‌تری آن را نگه دارید. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

راه‌های مراقبت از موی رنگ شده

اگر از جمله افرادی هستید که به رنگ مو علاقه بسیاری دارید و به طور مرتب موهای خود را رنگ می‌کنید، موهای شما خشک و شکننده خواهند شد. مواد شیمیایی بکار رفته در رنگ‌ موها باعث می‌شوند رطوبت مو از بین برود و در نهایت تارهای مو خشک و ضعیف شوند. اما اگر اصول زیر را به درستی انجام دهید می‌توانید تا حد زیادی از آسیب رسیدن به موهای خود جلوگیری کنید:

استفاده از دستگاه‌های حرارتی برای مو را کاهش دهید.

موهای رنگ شده بخصوص موهایی که برای رنگ کردن آن‌ها از دکلره استفاده شده، نسبت به موی طبیعی ضعیف‌تر و شکننده‌تر هستند. برای مراقبت از موهای رنگ شده توصیه می‌کنیم تا حد ممکن، استفاده از دستگاه‌های حرارتی مثل سشوار، اتو و فرکننده مو را به حداقل برسانید بطوری که فقط هفته‌ای یک بار به سراغ این وسایل بروید. به خاطر داشته باشید این وسایل گرمازا به سلامت ساختار موهای شما صدمه وارد می‌کنند پس لازم است که قبل از استفاده از وسایل حرارتی حتما از یک محصول محافظ حرارت موی با کیفیت استفاده کنید. این محصولات محافظ حرارتی یک نوع محصول مراقبت از مو هستند که ضمن رطوبت رسانی، از موهایتان در برابر حرارت و خشکی هم به خوبی محافظت می‌کنند.

نکته مهم دیگری که در مورد استفاده از اتو مو، سشوار و وسایل مشابه وجود دارد این است که باید حتما وسایلی را مورد استفاده قرار دهید که درجه حرارت آن‌ها قابل تنظیم باشد. چون در این صورت می‌توانید درجه حرارت را متناسب با جنس موهایتان تنظیم کنید تا آسیب کمتری به موها وارد شود.

از نرم کننده‌های قوی برای موها استفاده کنید.

همانطور که پیش از این گفتیم استفاده از رنگ مو باعث خشک و شکننده شدن موها خواهد شد. بنابراین لازم است که حتما یک نرم کننده‌ قوی برای رطوبت رسانی به موها داشته باشید تا موهایتان همیشه نرم و لطیف بماند. شما می‌توانید برای نرم کردن موهایتان از نرم کننده‌ معمولی یا ماسک مو استفاده کنید. در این محصولات، مواد مغذی بکار رفته که علاوه بر آبرسانی به تقویت موهای رنگ شده می‌پردازند. توصیه می‌کنیم اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید حداقل یک بار در هفته از این محصولات استفاده نمایید.

از نوک موهایتان کوتاه کنید.

موخوره یکی از مسائل ناخوشایندی است که برای موها رخ می‌دهد و چاره‌ای جز کوتاهی ندارد. موخوره باعث می‌شود تارهای مو شکسته شده و نوک موها دندانه دار شود. این مشکل هم برای موهای بدون رنگ و هم موهای رنگ شده ممکن است رخ دهد اما می‌بینیم که اغلب موهای رنگ شده به خاطر خشکی بیش از حد دچار موخوره می‌شوند. پس توصیه می‌کنیم برای اینکه موهای سالم و خوش حالتی داشته باشید، به طور منظم چند وقت یکبار نوک موهای خود را کوتاه کنید. اگر دوست ندارید با این کار موهای زیبا و بلندتان کوتاه شود می‌توانید به آرایشگران حرفه‌ای مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید بدون کوتاه شدن قد موهایتان، موخوره گیری برایتان انجام دهند.

2

مراقب موهایتان باشید

معمولا همه ما در طول روز با عناصر و مواد شیمیایی زیادی سر و کار داریم که این مواد می‌توانند به موهای شما آسیب برسانند. پس لازم است از مو بخصوص موهای رنگ شده در برابر عوامل آسیب زا مراقبت کرد. مثلا اگر برای شنا کردن به استخر می‌روید حتما کلاه شنا بپوشید یا موهایتان را پشت سرتان جمع کنید تا آب به موهایتان نخورد چون آب استخر دارای کلر بوده و به موهای شما صدمه وارد می‌کند. یا مثلا اگر مجبورید برای مدت زیادی در معرض نور خورشید باشید، حتما از یک کلاه برای پوشاندن موهایتان در برابر آفتاب استفاده کنید. 

از محصولات مراقبت کننده مو حتما استفاده کنید.

انواع ماسک مو، کرم مو و روغن مو در بازار موجود است که برای مراقبت از مو تولید شده‌اند. این محصولات ساختار مو را تقویت کرده و سلامت و لطافت بی‌نظیری به موها می‌بخشند. اما حواستان باشد اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید برای اینکه رنگ مویتان کدر یا کم رنگ نشود حتما محصولات مراقبت مویی را بخرید که برای موهای رنگ شده ساخته شده‌اند. 

از شامپو زیاد استفاده نکنید.

شست و شوی زیاد باعث آسیب رسیدن به موها می‌شود اما برعکس، کم شستن موها، یکی از نکات ماندگاری زیاد رنگ و سالم ماندن موهاست. چون حتی اگر از بهترین شامپوها استفاده کنید، متاسفانه بازهم شست وشوی زیاد، می‌تواند موهای رنگ شده شما را کدر و کمرنگ کند. پس برای ماندگاری رنگ موهایتان سعی کنید تا حد ممکن، موها را کمتر بشویید.

با آب داغ حمام نکنید.

باید این نکته را بدانید که شستن مو با آب داغ سبب از بین رفتن یا کدر شدن رنگ موهای شما شود. چون آب داغ باعث می‌شود لایه‌ کوتیکول یا همان لایه‌ بیرونی که ساقه‌ مو را می‌پوشاند، باز می‌شود و مولکول‌های رنگ سریع‌تر از روی موهای شما فرار کنند. پس برای شستن موی رنگ شده بهتر است از آب ولرم در حمام استفاده کنید.

از نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.

نرم کننده‌هایی که نیاز به آبکشی ندارند، حاوی موادی هستند که در برابر حرارت و صدمات مکانیکی از موهای شما محافظت می‌کنند، چون یک نوع ماده‌ سیلیکونی در این محصولات بکار رفته و کمک می‌کند یک لایه‌ محافظ روی موهایتان ایجاد شود. در نهایت همین لایه محافظ از موهای شما در برابر عوامل آسیب‌زا مراقبت کرده و از زبری و وز شدن مو جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این محصولات این است که حتی می‌توانند از آسیب‌های ناشی از حرارت سشوار و حالت دهنده‌ها هم از موهای شما مراقبت کنند.

3

خرید رنگ مو از مو تن رو

فروشگاه اینترنتی آرایشی مو تن رو یکی از فروشگاه‌های معتبر است که در اینجا می‌توانید انواع لوازم آرایشی از جمله رنگ مو را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت تهیه کنید. فروشگاه آنلاین مو تن رو همانطور که از نامش پیداست به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی مربوط به مو، تن (بدن) و رو (صورت) می‌پردازد. این فروشگاه بهترین بستر برای خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی شما در ایران است. برای داشتن یک خرید راحت و بی‌دردسر، مو تن رو بهترین گزینه خواهد بود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.