کد خبر : 45655 / /
/

حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

خبر خوش امروز 8 آبان درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان این خبر مهم را از دست ندهند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه به مباحث ایثارگران، کارگران و بازنشستگان توجه داریم، گفت: این موارد از جمله موضوعاتی است که در مورد آنها در برنامه سکوت نداریم و دولت و مجلس چارچوب‌هایی را دنبال می‌کنند تا بتوان آنها را پیش برد.

خبر خوش امروز 8 آبان درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان این خبر مهم را از دست ندهند

حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می‌شود که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و زمان خدمت است. در ایران، بازنشستگان به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند.به طور کلی، حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی، بیمه تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر است. همچنین، سازمان تامین اجتماعی در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در حقوق بازنشستگان اعمال کند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان ، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

محمدباقر قالیباف  با اشاره به تذکرات برخی نمایندگان در مورد مباحث بازنشستگان، کارگران و همسان‌سازی حقوق گفت: در برنامه هفتم به مباحث ایثارگران، کارگران و بازنشستگان توجه داریم و این موارد از جمله موضوعاتی است که در مورد آنها در برنامه سکوت نداریم و دولت و مجلس چارچوب‌هایی را دنبال می‌کنند تا بتوان آنها را پیش برد و در حال حاضر این موضوعات در کمیسیون تلفیق در دستور بحث ما قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: چون نمایندگان در این رابطه تذکرهایی داشتند حتماً در طول برنامه به آنها رسیدگی خواهیم کرد.

علی دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: بنا بر پیگیری‌های انجام شده و قول‌هایی که مسئولان سازمان تامین اجتماعی داده‌اند، ان‌شاءالله افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان در اردیبهشت ماه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه بر مبنای مصوبه شورای عالی کار (افزایش ۲۵ درصدی برای حداقل‌بگیران و ۲۱ درصدی برای سایر سطوح) پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به فروردین ماه نیز همزمان با حقوق اردیبهشت ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود.

وی تصریح کرد: بر اساس جدول طراحی شده، حقوق بازنشستگان هر ماه از بیستم بر اساس حروف الفبا به حسابشان واریز خواهد شد

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از قول مسئولان امر برای افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت خبر داد.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال جدید گفت: در روزهای اخیر، وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول موثق دادند که در اردیبهشت افزایش حقوق اعمال می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هر ماه واریز حقوق بازنشستگان کارگری از بیستم آغاز می‌شود، توقع داریم مقدمات کار قبل از این تاریخ فراهم شود؛ حقوق اردیبهشت بازنشستگان باید افزایش یابد و در عین حال، بایستی مابه‌التفاوت فروردین همراه با مستمری اردیبهشت پرداخت شود.

ایزدان تاکید می‌کند: پیگیری‌های ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که مقامات سازمان آماده پرداخت افزایش حقوق در ماه جاری هستند؛ حتی اگر مراحل اداری کار برای صدور احکام تا پایان ماه به سرانجام نرسد، احتمالاً پرداخت‌ها صورت می‌گیرد و در مرحله‌ی بعد احکام حقوقی جدید صادر می‌شود. احتمال دارد مراحل اداری کار و امضا توسط هیات امنا و سپس تایید در هیات دولت به طول بینجامد.

به گفته وی، وزیر کار و مدیرعامل سازمان باید به قول خود مبنی بر افزایش حقوق در اردیبهشت پایبند باشند؛ بازنشستگان انتظار دارند در روزهای آینده حقوق جدید و مابه‌التفاوت را دریافت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته و شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد کرده است، تلاش خواهیم کرد به زودی ایرادات شورا را برطرف کنیم.

مهدی عیسی زاده در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: انتظار می رود جوانانی که در کنکور شرکت کردند و قبول شدند را پذیرش کنید و اینقدر به آنها و خانواده آنان استرس وارد نکنید.

وی در ادامه اظهار کرد: همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید انجام شود و معوقات صندوق ها نیز پرداخت شود. متاسفانه هنوز معوقات صندوق های تامین اجتماعی پرداخت نشده است. درخصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت که پس از تصویب مجلس، به شورای نگهبان ارسال شده، این شورا ایراداتی را به آن وارد کرده است، تلاش خواهیم کرد به زودی ایرادات شورا را برطرف کنیم و سیاست های مغایر با نظام را در آن برطرف شود تا نتیجه بخش شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: کلیات لایحه حمایت از حقوق زنان در مجلس به تصویب رسیده است. این طرح در کمیسیون مشترک در حال بررسی است و از اندیشمندان، نخبگان، اساتید، علما و فرهیختگان و به ویژه نمایندگان مجلس می خواهم هرگونه نظری در رابطه با این لایحه دارند به کمیسیون ارائه کنند.

بر اساس اطلاعیه سازمان بازنشستگی کشور، حق عائله‌مندی و اولاد در این ماه همانند اسفند پرداخت شده است و مابه‌التفاوت افزایش حق اولاد و عائله‌مندی فروردین به همراه حقوق اردیبهشت به حساب بازنشستگان کشوری واریز خواهد شد.

طبق داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری، بیش از ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار نفر با عنوان افراد بازنشسته، از کار افتاده، وراث، وظیفه ‌بگیر و افراد کسورپرداز در جدیدترین داده‌های آماری به عنوان افراد بهره‌مند از خدمات این صندوق بیمه‌ای محسوب می‌شوند.

حقوق بازنشستگان

فرمول جدید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

علی بابایی کارنامی درباره حقوق کارگران در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش داریم مطابق ماده ۴۱ قانون کار و نسبت به تورم و سبد معیشتی حقوق کارگران را بالا بیاوریم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: اما بحث حقوق بازنشستگان بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی متاثر از تصمیماتی است که در شورای عالی کار گرفته می‌شود. در حال حاضر ما در برنامه هفتم تاکید می‌کنیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه، قدرت مطلق شورای عالی کار نباشد یعنی سه‌جانبه‌گرایی را برای تعیین مزد را مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که ما را برای تعیین مزد کارگران داریم این است که متاسفانه همه اختیارات به وزارت کار تفویض شده است، عملا جلسات سه‌جانبه برگزار می‌شود اما بعد از تایید وزیر کار عملیاتی می‌شود و این خودش یک ابهام اساسی است. در این بخش ما داریم تلاش‌هایی می‌کنیم تا بتوانیم ان‌شاالله هم کف حقوق کارگران را ارتقاء دهیم و هم بحث همسان‌سازی حقوق کارگران شاغل و بازنشسته مخصوصا در دستگاه‌های دولتی، غیردولتی که در حال حاضر بازنشسته تامین اجتماعی هستند را دنبال می‌کنیم چراکه در حال حاضر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به نسبت تورم و سبد معیشت زندگی نیست.

بابایی کارنامی یادآور شد: سوالی که مطرح می‌شود این است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با چه معیاری؟ با شاغلین که حداقل مزد را می‌گیرند؟ ما اعتقاد داریم در بحث کارگری همسان‌سازی با حداقل‌های سبد معیشت زندگی و تورم سالانه و بسیاری از مشکلاتی که در سبد زندگی مردم ایجاد شد باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا جلساتی آغاز شده است آقای رئیس مجلس خودشان رسما ۳ جلسه برگزار کردند و منتظریم دولت هم بپذیرد و چون زمان گذشته شده است در حال حاضر باید تفاهمی بین هیأت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی صورت گیرد تا جمع‌بندی به صحن مجلس بیاید. آن چه‌که در حال حاضر نمایندگان اصرار دارند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آن هم با مسائلی که گفتم است و همچنین تاکید بر این است که حقوق کارگران با توجه به بحث‌هایی که وجود دارد طبق ماده ۴۱ قانون کار ارتقا یابد و در این خصوص اتفاقات خوب رخ دهد./ایلنا

حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان به دست مجلس افتاد!

یک نماینده مجلس گفت: به دنبال راهی برای افزایش حقوق بازنشستگان هستیم.

سیدشمس‌الدین حسینی در نشست مشترک با روسای کانون‌های بازنشستگی مازندران گفت: به دنبال یافتن مسیری هستیم که در آن شیب و درصد افزایش حقوق بازنشستگان را بیشتر و فاصله‌ها را کمتر کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما در مجلس اذعان داریم بطور کلی حقوق و مزایای پرداختی کفاف مخارج زندگی مردم را نمی‌دهد؛ افزود: در سال گذشته که رییس کمیسیون تلفیق بودجه بودم، تا جایی‌که توانستیم تبصره ۱۲ لایحه بودجه را به نفع مردم اصلاح کردیم.

حسینی تصریح کرد: ما نمایندگان مجلس در یک چارچوبی می‌توانیم قانون‌نویسی کنیم، سال گذشته حدوداً ۳ تا ۴ درصد سقف بودجه دولت را افزایش دادیم، اینطور نیست که دولت لایحه بیاورد و ما بتوانیم آن را کاملاً تغییر بدهیم.

واریز حقوق مهر بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم آغاز شده و تا پایان ماه بر اساس جدول اعلامی سازمان ادامه دارد.

حقوق بازنشستگان

واریزی جدید برای بازنشستگان / افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نهایی می‌شود

به گزارش نبض بازار ، طبق گفته رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی ، رئیس مجلس از موافقت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان خبر داده است .

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق جلساتی با دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته است که دولت هم با آن موافق است.

رمضانعلی سنگدوینی در توضیح جلسات اخیر کمیسیون تلفیق اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بررسی مجدد ۱۲۱ ماده الحاقی مصوب خود ارجاعی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی را به اتمام رسانده از این میزان ماده، ۲۰ ماده مجددا تصویب شد و چند ماده همچون موضوع حقوق بازنشستگان و مالیات بر حقوق اساتید و قضات باقی مانده است؛ از روز گذشته نیز کمیسیون تلفیق وارد بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس شده است.

وی توضیح داد: یکی از موارد مراعا مانده مربوط به حقوق بازنشستگان است که اخیرا تلفیق جلسه‌ای برگزار کرد و بحث‌های زیادی شد؛ بازنشستگان خیلی شرایط خوبی ندارند و حقوق آنها با ۳۰ یا ۴۰ سال سابقه کار کم است.

سنگدوینی گفت: همچنین مثلا اگر کارمندان در طول سال افزایش ۲۰ درصدی حقوق داشته باشند میزان افزایش حقوق بازنشسته‌ها ۳۰ درصد باشد لذا در طول برنامه هفتم توسعه افزایش حقوق اعمال شود که در پایان برنامه شاهد افزایش حقوق ۹۰ درصدی بازنشستگان نسبت به حقوق کارکنان دولت باشیم.

واریز حقوق مهر بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم آغاز شده است.

واریز حقوق مهر بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم آغاز شده و قرار است براساس جدول اعلامی سازمان، تا روز پایانی ماه مستمری تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان براساس حروف الفبا انجام شود.

علی دهقان کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: پیگیری‌ها باعث شد تا رئیس مجلس جلسه‌ای ۳ ساعته با مسئولان دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داشته باشد.

افزود: این مهم پس از پیگیری‌های حضوری، کتبی و تلفنی فراوان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی وکانون‌های استانی درباره مزد و همسان سازی با دکتر قالیباف رئیس مجلس انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: دکتر قالیباف جلسه‌ای با حضوراعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه داشته است به طوری که در این جلسه دولت موافقت خود را با اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده است.

او تصریح کرد: در پی این جلسه به اتفاق آقای اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور و آقای بیات دبیر کانون عالی و عضو هیات امنای تامین اجتماعی دیداری با دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم و در پی آن فرمول پیشنهادی کانون عالی برای دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس طی نامه‌ای مکتوب اعلام شد.

وی با تشکر از عیسی زاده رئیس فراکسیون بازنشستگان و اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس فرمول پیشنهادی کانون عالی کارگران بازنشسته را به شرح زیر اعلام کرد:

دولت مکلف است که ظرف مدت ۵ سال ضمن تادیه کامل بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی و تعهدات قانونی جاری خود در قبال بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را در لوایح بودجه سنواتی منظور نماید.

وزیر کار در مورد موضوع معوقات مددجویان بهزیستی و کمیته امداد گفت: به محض تامین اعتبار تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. در حال پیگیری هستیم.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص کم کاری بانک‌ها برای پرداخت وام اشتغال به مددجویان کیمته امداد و بهزیستی گفت: کمیته امداد حضرت امام منابع تبصره ۱۶ خود را سال قبل هزینه کرده بود که در جلسات برگزار شده منابع کافی در اختیار کمیته امداد قرار دادیم و بانکهای عامل متعهد شدند همکاری جامع و لازم داشته باشند و فکر می‌کنم ظرف سه ماه آینده در حوزه کمیته امداد هم شاهد شکوفایی باشیم.

وی همچنین در مورد معوقات مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: در حال بررسی هستیم. از شهریور امسال افزایش ۴۰درصد مستمری این مددجویان را اعمال کردیم که کمکی به معیشت آن‌ها می‌شود. در مورد موضوع معوقات نیز به محض تامین اعتبار تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. در حال پیگیری هستیم.

وزیر کار همچنین در مورد تاثیر تغییرات دهک‌بندی گفت: صدک‌بندی کار امروز نیست و از گذشته بوده و امروز هم وجود دارد. امکان دارد با این کار برخی که در دهک بالا هستند به دهک پایین بیایند و برخی هم که دهک پایین‌تر هستند بالاتر بیانید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.