کد خبر : 45275 / /
/

قیمت ۸ محصول ایران خودرو گران شد! | قیمت ماشین‌های ایران خودرو با آپشن جدید چند؟

اطلاعیه‌های امروز منتشر شده در سامانه کدال بیشتر حول افزایش نرخ و قیمت‌ها، شفاف‌سازی در خصوص شایعات و همچنین برگزاری مزایده‌ و مناقصه‌ها موضوعیت داشت.

قیمت ۸ محصول ایران خودرو گران شد! | قیمت ماشین‌های ایران خودرو با آپشن جدید چند؟

 در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال شرکت ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای از افزایش نرخ بعضی از محصولات خود پرده برداشته است‌.

در این اطلاعیه قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال به ۵۸۹ میلیون تومان افزایش یافته  و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته به ۳۸۲ میلیون تومان رسیده است.

لازم به ذکر است قیمت‌های اعلام شده بدون مالیات بوده است و ۱۵ درصد مالیات به قیمت‌های اعلامی اضافه خواهد شد.

ایران خودرو

با این بهانه عجیب قیمت ۸ محصول ایران خودرو گران شد!

در حالی شورای رقابت با چراغ سبز وزارت صمت، مجوز گرانی ۸ محصول ایران خودرو به بهانه نصب آپشن جدید را داده که باید پرسید، آیا صرفا با نصب آپشن، نام خودروی جدید می توان بر آن گذاشت و قیمت را افزایش داد؟البته هنوز درباره این آپشن‌ها هم اطلاع رسانی نشد.

شورای رقابت در جدیدترین مصوبه خود مجوز افزایش قیمت ۸ محصول جدید ایران خودرو را صادر کرد و براساس آن قیمت خودروها با افزایش حدود ۸۰ تا ۱۷۰ میلیون تومانی به بهانه آپشن های جدید روبه رو شده است.

در مقایسه با قیمت های قبلی دنا پلاس حدود ۸۰ میلیون تومان، سورن حدود ۱۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ حدود ۸۰ میلیون تومان، رانا پلاس حدود ۹۰ میلیون تومان، تارا با دنده دستی حدود ۱۶۰ میلیون تومان و تارا اتوماتیک نیز نزدیک به ۱۷۰ میلیون تومان گران شده است.

 البته در طول ماه‌های اخیر خودروسازان به بهانه‌های مختلف سعی در دریافت مجوز افزایش قیمت همه خودروها برای جبران ضرر و زیان خود داشتند و حتی با احتکار خودرو درصدد امتیاز گیری از وزارت صمت برای تغییرات قیمتی بودند اما با توجه به اینکه تصمیم افزایش قیمت با موافقت وزارت صمت و سازمان حمایت  رو رو نشد،  با شگردی جدید تصمیم به نصب آپشن بر روی خودروها و دریافت هزینه بالاتر از مشتریان شده‌اند.

اما سوال اینجاست چرا خودروسازان باید برای اجرای استانداردهای جدید خودرو  و یا نصب آپشن نام خودروی جدید را بهانه و از متقاضیان هزینه بالاتری را دریافت کنند. در این شرایط تکلیف مصرف کننده چیست؟

در حال حاضر هنوز اطلاعات جدیدی از این ۸ مدل خودرو توسط ایران خودرو منتشر نشده اما در شرایط فعلی به نظر می‌رسد خودروساز می خواهد برای جبران هزینه های خود محصولات قدیمی خود را رنگ و لعاب داده و به نام خودروی جدید راهی بازار کند اما چرا وزارت صمت به عنوان متولی صنعت خودرو آنها را همراهی کرده و الزام به توسعه محصول نمی کند؟ با این رویکرد باید منتظر تغییر نام سایر محصولات شرکت های خودروساز به بهانه استاندارد یا ارتقا یافته باشیم و خبری از ارائه محصولات جدید نباشد/ تسنیم

سورپرایز ایران خودرو برای خریداران

به گزارش اکو ایران : ایران خودرو از تحویل پژو پارس XU7 به متقاضیان خبر داد. این پژو پارس ها در راستای فروش محصولات این خودروساز در اولین دور از عرضه محصولات شرکت های خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه و با ساز و کار نوبت دهی تحویل ثبت نام کنندگان می شود. آن طور که آبی های جاده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران : ایران خودرو از تحویل پژو پارس XU7 به متقاضیان خبر داد. این پژو پارس ها در راستای فروش محصولات این خودروساز در اولین دور از عرضه محصولات شرکت های خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه و با ساز و کار نوبت دهی تحویل ثبت نام کنندگان می شود.

آن طور که آبی های جاده مخصوص اعلام کرده اند این پژو پارس ها در راستای عرضه محصولات ایران خودرو که در اولین دور از فروش محصولات خودروسازان پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار خواهد گرفت، به ثبت نام کنندگان تحویل داده می شود.

بررسی اطلاعیه آبی های جاده مخصوص نشان می دهد پژو پارس XU7 در این دور از عرضه تنها با رنگ سفید در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. این مساله می تواند تا حدی نارضایتی خریداران را به دنبال داشته باشد. ایران خودرویی ها روز گذشته از برنامه عرضه تارا با گیربکس دستی برای ثبت نام کنندگان در دور اول سامانه یکپارچه فروش رونمایی کردند. خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص تارا با گیربکس دستی را با 6 رنگ به متقاضیان این خودرو تحویل می دهد.

قیمت پژو پارس XU7 برای متقاضیان حدود 294 میلیون تومان اعلام شده است. این خودروها تنها به متقاضیانی واگذار خواهد شد که یا پیامک تحویل از آبی های جاده مخصوص دریافت کرده اند یا اسامی آنها در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو درج شده است.

این واگذاری در راستای بخش سوم از الویت های پاییز 1402 در دستور کار ایران خودرویی ها قرار گرفته است. موعد تحویل این پژو پارس ها 90 روزکاری تعیین شده است.

انتشار این خبر از سوی ایران خودرو ثبت نام کنندگان برای پژو پارس XU7 را خوشحال کرد. ایران خودرویی در تابستان برای تحویل پژو پارس به متقاضیان با چالش هایی روبرو بودند همین مساله نگرانی هایی را برای ثبت نام کنندگان پژو پارس در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه فروش با ساز و کار نوبت دهی که زمان تحویل خودروهای مورد نظرشان پاییز 1402 اعلام شده بود، ایجاد کرده بود. البته مشخص نیست مدیران ایران خودرو پیش تر تحویل چند دستگاه پژو پارس را برای پاییز برنامه ریزی کرده بود اما به نظر می رسد آبی های جاده مخصوص در تحویل این محصول پرطرفدار در پاییز1402 توانسته اند به وعده خود عمل کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.