کد خبر : 43811 / /
/

کولاک در بازار خودروهای داخلی | افزایش شوکه کننده قیمت سمند | کوئیک، شاهین، پژو پارس، بسترن، هایما و چری چند شد؟

قیمت خودرو امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ روند خود را افزایشی آغاز کرد. اکثر محصولات، گران‌تر از روز گذشته درحال معامله هستند و تعداد انگشت‌شماری، ثبات قیمتی دارند.

کولاک در بازار خودروهای داخلی | افزایش شوکه کننده قیمت سمند | کوئیک، شاهین، پژو پارس، بسترن، هایما و چری چند شد؟

قیمت خودرو | قیمت خودرو روز سه شنبه،22شهریور ۱۴۰۲،با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرودر لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است. قیمت خودرواز ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت.با واردات خودرو خریداران امیدوار به کاهش  قیمت خودروهای بازار هستند.قیمت خودرو امروز 15 شهریور 1402، با توجه به افزایش تقاضا در بازار افزایش یافت. تکثر خودروهای مونتاژی در افزایش قیمت در بازار امروز از داخلی‌ها بیشتر بود.

قیمت خودرو امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ روند خود را افزایشی آغاز کرد. اکثر محصولات، گران‌تر از روز گذشته درحال معامله هستند و تعداد انگشت‌شماری، ثبات قیمتی دارند.

به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ روند خود را افزایشی آغاز کرد. در بازار خودروهای داخلی تعداد بیشتری از خودروها افزایشی بوده ولی در بازار خودروهای مونتاژی، تعداد افزایش قیمت‌ها کمتر است.

مهم‌ترین عامل افزایش قیمت‌ها، می‌تواند افزایش نرخ کارخانه چهار محصول ایرانی ساینا S، پارس XUP، پارس سفارشی XUP و پارس ELX با موتور XUP باشد. افزایش قیمت این چهار محصول با انتشار طرح فروش کارخانه، تأیید شده و منتظر اعلام مصوبه از سوی شورای رقابت نماند. همین عامل می‌تواند گواهی بر افزایش قیمت دیگر محصولات ایرانی باشد که روی قیمت بازار این خودروها نیز تأثیرگذار است.

قیمت خودروهای داخلی به تعداد بیشتری تغییر قیمت را تجربه می‌کند. کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته، دو میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ ۳۴۲ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

شاهین G که رکورددار افزایش قیمت در روز گذشته بود، امروز نیز با افزایش پنج میلیون تومانی، به قیمت ۵۹۵ میلیون تومان رسیده و به این ترتیب، تنها پنج میلیون تومان با کانال ۶۰۰ میلیونی فاصله دارد.

سمند سورن پلاس که یکی از سدان‌های متوسط ایران خودرو به شمار می‌رود پس از گذشت حدود دو هفته، سرانجام تصمیم به افزایش قیمت گرفته و با رشد ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۵۸۰ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU۵ از دیگر سدان‌های بازار بوده که دقیقاً همانند روز گذشته، تنها دو میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به نرخ ۶۲۲ میلیون تومان رسیده است.

12

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی از تغییرات کمتری نسبت به خودروهای داخلی برخوردار است.

چری آریزو ۵ توربو جدید رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی به شمار می‌رود، حدود ۳۰ میلیون تومان گران‌تر شده و با قیمت یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جک S۵ نیوفیس از معدود خودروی مونتاژی بازار است که نسبت به روز گذشته افت قیمتی دارد. این کراس‌اوور با افت پنج میلیون تومانی به نرخ یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره از دیگر کراس‌اوورهای مونتاژی کشور محسوب می‌شود که با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، به قیمت یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو از دیگر خودروهای مونتاژی بازار بوده که از آغاز امروز بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده است. این کراس‌اوور حدود ۲۰ میلیون تومان گران‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان رسید.

13

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در روزهای آتی، امکان تغییر چشم‌گیر قیمت خودرو در این دو روز اشتباه است؛ اما با آغاز روند معاملات از یک‌شنبه هفته آینده، احتمال تغییرات اندک و روبه بالا بسیار است. از سوی دیگر باید توجه داشت که در صورت تصویب افزایش نرخ درب کارخانه از سوی شورای رقابت، قیمت بازاری این خودروها نیز افزایش خواهد داشت.

قیمت خودروهای ایرانی به روز شد که بر اساس آن پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۵ میلیونی ۴۶۵ میلیون تومان شد ۲۰۶ تیپ سه هم با رشد ۵ میلیونی ۵۱۵ میلیون تومان قیمت خورد و قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز با افزایش ۵ میلیونی ۵۹۵ میلیون تومان قیمت خورد هایما اس هفت نیز با رشد ۱۰ میلیونی ۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان شد.

  با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای ایرانی در بازار به دست خواهید آورد.​

قیمت روز انواع خودرو ایرانی در بازار

مدل خودرو

مدل (سال ساخت) کارکرد

قیمت (تومان)

سمند LX EF7 دوگانه سوز

۱۴۰۱  صفر  

۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

سمند (EF7)

۱۴۰۱  صفر 

۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو پارس سال (LX ) 

۱۴۰۲   صفر 

۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ 

۱۴۰۱  صفر  

۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما

۱۴۰۲   صفر  

۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU5P 

۱۴۰۲  صفر 

۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای (فرمان برقی)

۱۴۰۲  صفر 

۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰

تارا اتوماتیک 

۱۴۰۲  صفر   

۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰

رانا پلاس سقف شیشه ای

۱۴۰۲  صفر  

۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس اتوماتیک توربو

۱۴۰۲  صفر  

۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس دنده ای ساده

۱۴۰۲   صفر   

۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰

هایما S7 1.8 لیتر توربو پلاس

۱۴۰۲  صفر  

۱,۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰

پراید SE ۱۵۱ 

-   صفر  

۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰

ساینا اس

۱۴۰۲  صفر 

۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰

ساینا EX دنده ای

۱۴۰۱  صفر  

۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا صندوق دار sx بنزینی

۱۴۰۱ صفر  

۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰

تیبا ۲ (رینگ فولادی)

۱۴۰۱  صفر 

۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهینG

۱۴۰۲  صفر 

۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰

کوییک R پلاس اتوماتیک 

۱۴۰۱   صفر 

۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰

کوییک دنده ای

۱۴۰۲  صفر 

۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰

کوییک S 

۱۴۰۲  صفر 

۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

زامیاد وانت نیسان بنزینی آپشنال

۱۴۰۲  صفر  

۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰

زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال

۱۴۰۲  صفر  

۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰

ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت لاکچری

۱۴۰۱   صفر  

۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰

ام وی ام X22 دنده ای اسپرت لاکچری

۱۴۰۱  صفر  

۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰

منبع: باما
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.