کد خبر : 41687 / /
/

برای دوبلور معروف کشورمان دعا کنید | حمید منوچهری در آی‌سی‌یو بستری شد

حمید منوچهری در آی‌سی‌یو بستری شد.

برای دوبلور معروف کشورمان دعا کنید | حمید منوچهری در آی‌سی‌یو بستری شد

حمید منوچهری به دلیل عارضه ریوی مدتی است در بیمارستان و در بخش مراقبت‌های های ویژه بستری است.

حمید منوچهری ، هنرمند باسابقه کشورمان بیش از ۶۰ سال است صدایش در رادیو و دوبله شنیده می‌شود. این پیشکسوت ۸۲ ساله زاده‌ی ۹ دی ماه سال ۱۳۲۰ است. او گوینده، دوبلور و بازیگر پیشکسوت کشورمان است.

بیوگرافی

حمید منوچهری در سال ۱۳۲۰ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۳۶ در ۱۶ سالگی به تشویق دوست خود هوشنگ کاظمی با نمایش‌های رادیوئی آشنا شد و یک سال بعد برای فراگیری رازهای کار تئاتر افتخار شاگردی رفیع حالتی را پیدا کرد و در همان سال نیز از طریق هوشنگ کاظمی با حرفهٔ دوبلاژ آشنا شد. در سال ۱۳۴۲ نصرت‌الله محتشم او را به رادیو ایران برد. در سال ۱۳۵۱ کارگردانی برنامه کودک رادیو را به عهده گرفت و تا سال ۱۳۵۷ چند برنامه دیگر را نیز کارگردانی کرد. در سال ۱۳۶۰ کارگردانی صبح جمعه با رادیو را به عهده گرفت و تا سال ۱۳۶۵ به فعالیت خود ادامه داد و بعد از آن در عصر جمعه و برنامه‌های ویژه رادیو به کارگردانی و ایفای نقش پرداخت و در فیلم‌های سینمائی «مشت و تفنگ شکسته»، «شیطان صفتان»، «مأموریت»، «چهره دوم»، «سقوط»، «جغدها» و مجموعه تلویزیونی «یکی از این روزها»، «داستان یک زندگی» و «معمای شاه» نیز حضور فعال داشته است.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.