کد خبر : 41257 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان همسان سازی

اطلاعیه جدید تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان از ماه آینده | پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی حقوق سال ۱۴۰۱ | تغییر قانون بازنشستگی از مرداد ماه

ماجرا به بند «ب» ماده 12 برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده است که متناسب‌سازی حقوق را درباره بازنشستگان اجرا کند. در حال حاضر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

اطلاعیه جدید تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان از ماه آینده | پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی حقوق سال ۱۴۰۱ | تغییر قانون بازنشستگی از مرداد ماه

 حقوق بازنشستگان | با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگاناوایل سال جدید کمی افزایش می یابد.اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگانبالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.به این ترتیب، همسان‌سازی حقوق بازنشستگاناحتمالاً برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد رفت. در صورت تصویب اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگاندر قانون برنامه هفتم ارائه کرد.

ماجرا به بند «ب» ماده 12 برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده است که متناسب‌سازی حقوق را درباره بازنشستگان اجرا کند. در حال حاضر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

در شرایطی که حال بازنشستگان خوب نیست و مرثیه صندوق‌های بازنشستگی سال‌هاست که خوانده شده، هزاران بازنشسته خواهان اجرای همسان‌سازی حقوق خود هستند و هزاران امضا را پای نامه‌های ارسالی خود خطاب به دولتی‌ها می‌زنند. با وجود این درخواست‌ها، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسیده و در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

ماجرا به بند «ب» ماده 12 برنامه ششم توسعه برمی‌گردد. آنچه در این بند ذکر شده، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده است که متناسب‌سازی حقوق را درباره بازنشستگان اجرا کند.

حالا رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیونی که او در آن عضو است، به تصویب رسیده و منتظر است که روانه صحن علنی شود. هرچند حالا این نگرانی برای بازنشستگان بخش کارگری ایجاد شده که آیا همسان‌سازی شامل حال آنها خواهد شد و رفاه از دست رفته خود را تا حدودی به دست می‌آورند یا خیر.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان| تنها ۲۰ درصد از بازنشستگان از حقوق کافی برخوردار هستند

دبیر اجرائی خانه کارگر تشکیلات تبریز گفت: تنها ۲۰ درصد از بازنشستگان از حقوق کافی برخوردار هستند و ۸۰ درصد از این عزیزان حداقل حقوق دریافتی را دارند و با توجه به شرایط جسمی، روحی، خانوادگی، افزایش تورم و کاهش قدرت خرید به کمک بیشتری نیازمند هستند و از رسانه های ملی و استانی تقاضا داریم که مطالبات بازنشستگان را به گوش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات دولت برسانند.

کریم صادق زاده تبریزی روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه در گردهمایی ماهانه اعضای فعال اتحادیه بازنشستگان و پیشکسوتان جامعه کارگری کلانشهر تبریز که در مرکز آموزش خانه کارگر برگزار شد، به سالروز تامین اجتماعی، روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این روز مسئولیت سنگینی را بر دوش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیات امنا و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نهاده است که مسئولیت خود را به نحواحسن انجام دهند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: طبق فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولان باید توجه ویژه‌ای به معیشت، درمان و رفاه بازنشستگان داشته باشند ولی امروزه سازمان تامین اجتماعی و مسئولان ذیربط هیچ کمک و توجهی به این قشر از جامعه ندارند.

وی لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی در ارتباط با برنامه هفتم توسعه را با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه صندوق های بیمه‌ای در تضاد دانست.

صادق زاده با اشاره به بدهی ۴۳۵ هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: ما با هیچ دولتی عقد اخوت نبسته‌ایم و خط قرمز ما اطاعت از رهبری و خون پاک شهدا است و نباید حقی از بیمه شدگان تامین اجتماعی ضایع شود و دولت باید به شرکای اجتماعی خود توجه کند که متاسفانه اقداماتی در این زمینه صورت نگرفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز بازنشستگان را به حضور پرشور در انتخابات کانون بازنشستگان دعوت کرد و گفت: مردم باید کسی را که دیانت، صیانت و قدرت انتقال مطالب و خواسته های بازنشستگان را داشته باشد را انتخاب کنند.

غلامحسن حسین زاده، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم شعار اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری را(ما در میدان و کانون در اتاق) عنوان کرد و گفت: ما طبق قانون و اساسنامه خانه کارگری عمل می‌کنیم و ذره‌ای نیز از آن تخطی نخواهیم کرد و در راستای اساسنامه خانه کارگری، ما پیرو ولایت فقیه و قانون اساسی هستیم که در راه حفاظت و پاسداشت  از این دو گوهر، شهدای جامعه کارگری، دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت جان خود را فدا کرده‌اند.

لازم به ذکر است که در این مراسم قطعنامه‌ای از طرف اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری آذربایجان شرقی در ۲۲ بند صادر شد که اجرای قانون الزام درمان رایگان طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی، پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی حقوق سال ۱۴۰۱ و پرداخت مابه التفاوت متناسب سازی سال۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از جمله بند های این قطعنامه است.

حقوق بازنشستگان | از فراهم کردن جهیزیه تا اشتغال برای فرزندان بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت تسهیلات جهیزیه دختران و تلاش برای کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان خبر داد.

به گزارش ایسنا،️ نعمت الله ترکی در حاشیه آئین روز خانواده و تکریم از بازنشستگان دامغان گفت: تسهیلات جهیزیه و ازدواج دختران بازنشستگان ۳۵ میلیون تومان است و برای اشتغال فرزندان بازنشستگان هم با نهادهای مرتبط مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رایزنی‌هایی شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ هزار نفر از بازنشستگان ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ضروری دریافت کردند و تا پایان سال هم ۴۶۰ هزار نفر به سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو صندوق بازنشستگی کشور هستند و در حوزه خدمات درمانی بهداشتی هم سعی شده با یک بیمه جامع و کامل خدمات درمانی بازنشستگان را پوشش دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گفتنی است، در اختتامه این آئین از کتاب خانم جان مادر فرهنگ دامغان (اولین آموزگار خانم پیشکسوت دامغانی بانو لیلی جرجانی) توسط مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.