کد خبر : 52817 / /
/

بسته بندی بخش جدا نشدنی محصول

بسته بندی بخش جدا نشدنی محصول

 

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در صنایع تولید کننده بعد از تولید محصول با آن مواجه هستیم، فرآیند بسته بندی است. بسته‌بندی بخش ضروری یک محصول است که شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف بر عهده دارد. علم طراحی بسته‌بندی دانش، هنر و فناوری محافظت از محصول برای نگهداری، انبارش، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و به‌کارگیری آن است به گونه‌ای که از سویی کمترین آزار در هنگام تولید تا مصرف به محتوای محصول و از سوی دیگر به محیط‌زیست وارد گردد.

بهترین گزینه بسته بندی مایعات

بسیاری از محصولات در دسته مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و… در حالت مایع به بازار عرضه می‌شوند. بسته بندی مایعات یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان به شمار می‌رود چرا که در برابر ضربات، شیوه حمل و نگهداری نیاز به مراقبت بیشتری دارند. از طرفی مایعات می‌توانند راحت تر با ظرف خود وارد واکنش شوند و امکان فساد آن ها چندان دور از ذهن نخواهد بود.

یکی از بهترین گزینه های بسته بندی مایعات که تجربه سالها نشان داده است و در همه صنایع از جمله مواد شیمیایی، غذایی، دارویی، رزین و... کاربرد دارد خرید انواع گالن 5 لیتری است.

اصول اولیه در بسته بندی مایعات

برای سال ها تنها راه بسته بندی مایعات استفاده از بشکه های چوبی و ظروف شکننده‌ای مانند شیشه و سفال بود. اما امروز که پا در فروشگاه بگذارید خواهید دید که نوشیدنی ها و یا مایعات پاک کننده در ظرف های رنگارنگ و متنوعی ریخته شدند.

 

اصل اول: غلظت مایع

انتخاب نوع ظرف حامل به ویسکوزیته یا گران‌روی مایع مورد نظر هم بستگی دارد. غلظت سیال می‌تواند بر روی پارامتر های مهم طراحی از جمله دهانه ظرف و روش بسته بندی تاثیر مهمی داشته باشد.

برای موادی که گران‌روی کمی دارند می‌توان از بطری های رایج و پاکت های چند لایه استفاده کرد. در پاکت های چند لایه، لایه های مقوایی در کنار لایه های از جنس پلیمری و آلومینیومی قرار می‌گیرند. علاوه بر اصول بهداشتی که در روند طراحی و ساخت این بسته بندی ها باید رعایت شود، امکان چاپ با کیفیت بالا نیز روی آن ها باید وجود داشته باشد. عموما برای این که امکان کنش و واکنش شیمیایی در این نوع بسته بندی پایین آید از الیاف بکر استفاده می‌شود.

اصل سوم: ابعاد بسته بندی مایعات

منظور از ابعاد یک بسته بندی تنها طول و ارتفاع آن نیست. بلکه ضخامت لایه سازنده آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرف دیگر شکل ظاهری چنین بسته بندی هایی باید به گونه‌‍‌ای باشد که مشتری محصول شما را به دیگر رقبا ترجیح دهد. موارد گفته شده در این بحث از اصول بسیار مهم بنیادی در گروه صنعتی پویا پلاست است که بیش از دو دهه در صنعت تولید انواع گالن فعالیت دارد. همچنین الگو های تکراری را باید شکست و به مشتری امکانات جدیدی را پیشنهاد داد. به طور مثال میزان حجم مصرف شده و باقی مانده را روی ظرف نشان داد.

آب مقطر را در چه گالنی بسته بندی کنیم؟

آب مقطر یک نوع از آب است که بر اثر فرایند تقطیر، ناخالصی های خود را از دست می دهد. در حقیقت آب با استفاده از دستگاه های خاصی، جوشانده و تقطیر می شود و در نهایت با جدا شدن گازها و ذرات معلق معدنی، آب مقطر به دست می آید. این آب بسته به نوع و میزان تقطیر، می تواند تا حدود 95 درصد خالص شود. در نتیجه تقریبا هیچ املاح معدنی در آن وجود نخواهد داشت. از این آب برای مصارف گوناگون و مهمی استفاده می شود.

3

آب مقطر در صنایع کاربردهای بسیار متنوعی دارد از جمله موارد ذیل:

آب مقطر هیچ ماده محلولی را در خود جای نداده است. به همین دلیل خاصیت تضاد با بعضی مواد شیمیایی را نیز ندارد. این ویژگی باعث شده تا در آزمایشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی بسیاری از آب مقطر، برای فعالیت هایی مانند محلول کردن مواد شیمیایی یا حتی شستشوی ظروف آزمایشگاهی استفاده شود. از طرفی بیشترین مصرف این آب به دلیل خلوص زیاد، در صنایع دارویی و استفاده های پزشکی است. کوچکترین نمونه مصرف آب مقطر در پزشکی را استفاده از آن در تزریقات برای حل کردن داروی تزریقی دیده اید.

آب مقطر همچنین برای ساخت مواد اولیه در کارخانجات مختلف به ویژه مواد غذایی استفاده می شود. خالص بودن این آب باعث شده تا بسیاری از افراد، نوشیدن آن را جایگزین آب شهری کنند.

اهمیت بسته بندی آب مقطر

همانطور که عنوان شد، آب مقطر یکی از مایعاتی است که در صنایع بسیار کاربردی و حساس مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این نکات نگهداری و بسته بندی آب مقطر از مهم ترین مسائلی است که باید تولید کنندگان به آن توجه ویژه داشته باشند. خرید گالن مخصوص آب مقطر را باید با دقت نظر بسیار بالا کارشناسان بخش خرید در صنایع تولید کننده آب مقطر را بکار ببرند.

4

بهترین روش بسته بندی روغن های صنعتی

روغن صنعتی یک ترکیب شیمیایی است که از مواد خام نفتی تولید می‌شود. این نوع روغن از مواد معدنی و گیاهی توسعه می‌یابد و از مواد کمیاب و گرانبهای نانوذار حاصل می‌شود. از جمله کاربردهای روغن صنعتی می‌توان به مایعات سرمایشی، روان‌کننده‌ها، مواد ضد خوردگی و مواد مشحون آجرهای شیشه‌ای اشاره کرد. همچنین، این نوع روغن می‌تواند در صنایع خودروسازی، هوافضا، ساختمان و صنایع شیمیایی استفاده شود.

روغن های صنعتی خواص خوبی از جمله دارایی های ضد اکسیداسیون و ضد خوردگی هستند که می توانند ابزار و ماشین آلات را در برابر خوردگی و سایر آسیب های فیزیکی حفظ کنند. این نوع روغن ها دارای خواص ضد سایشی و ضد فرسایش هستند که می تواند عمر مفید و بازدهی ابزار و ماشین آلات را افزایش دهد.

روغن های صنعتی دارای خواص خوبی از جمله دارا بودن نقطه پایین انجماد، پایداری حرارتی و خواص ضد روغنی هستند که به آنها اجازه می دهد در شرایط دمایی و فشاری متفاوت عمل کنند. این نوع روغن ها دارای خواص ضد زنگ و ضد آب هستند که می تواند از قطعات و تجهیزات در برابر آب و رطوبت محافظت کند. روغن های صنعتی دارای خواص ضد کفشدار بودن و ضد الکتریسیته ساکن هستند که می تواند از ماشین آلات در شرایط مرطوب و الکتریکی محافظت کند.

گالن کرکره ای بهترین ظرف بسته بندی روغن های صنعتی

همانطور که از نام این گالن مشخص است، یک طرف گالن بصورت کرکره مانند طراحی شده است. استحکام بسیار بالایی در تولید بدنه این نوع گالن 20 لیتری مشاهده خواهید کرد. کف گالن کرکره ای به گونه ای طراحی شده است که به راحتی در فرآیند چیدمان روی قسمت ابتدایی گالن قبلی قرار می گیرد. می توانید برای خرید گالن 20 لیتری کرکره ای با سرچ در اینترنت شرکت های تولید کننده در صنعت پلاستیک را با دقت نظر بررسی کرده و بهترین را نتخاب کنید.

قسمت بالایی گالن پلاستیکی کرکره همانطور که در عکس های موجود در سایت مشاهده می کنید، به گونه ای است که قسمت انتهایی گالن بعدی به راحتی در این ناحیه قرار گرفته و در اصطلاح قالب می شود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
آخرین اخبار