کد خبر : 52815 / /
/

اعلام مفقودی سیم کارت همراه اول چگونه است؟

اعلام مفقودی سیم کارت همراه اول در همان ساعت‌های اولیه، به کاهش احتمال سوءاستفاده از شماره‌تان کمک می‌کند! فرقی نمی‌کند دلیل مفقودی سیم کارت‌تان چیست؛ ۴ راه برای قطع شماره قبلی و دریافت سیم کارت جدید پیش روی شماست. باید به‌صورت حضوری به یکی از دفترهای خدمات ارتباطی بروید، یا با استفاده از سرویس همراه یار، از خدمات تعویض و دریافت شماره جدید در محل بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید از طریق سامانه تلفن گویا و نرم‌افزار همراه من نیز برای این کار اقدام کنید. برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از شماره شما، آشنایی با روش‌های اعلام گم شدن سیم کارت همراه اول که در ادامه به شما می‌گوییم، ضروری است.

اعلام مفقودی سیم کارت همراه اول چگونه است؟

 

اعلام مفقودی سیم کارت همراه اول به صورت حضوری

در صورت گم شدن سیم کارت همراه اول، شما باید با مراجعه به یکی از دفترهای خدمات ارتباطی، مرکزهای پیشخوان دولت، نمایندگی‌های همراه اول، اداره‌های مشترکین استان‌ها و یا مرکزهای تلفن ثابت (که خدمات ویژه همراه اول ارائه می‌دهند) درخواست قطع تلفن و دریافت سیم کارت جدید کنید.

باید بدانید که برای تعویض و دریافت سیم کارت جدید، باید هزینه‌ای به این مراکز بپردازید؛ این هزینه‌ها برای فرایند قطع و صدور مجدد سیم کارت هستند و باقیمت سیم کارت ۰۹۱۲ و سایر شماره‌ها هنگام خرید اولیه، فرق می‌کنند. تفاوتی ندارد در کدام شهر هستید؛ در صورت سفر به سایر شهرها نیز باید به یکی از اداره‌های مشترکین در همان شهر مراجعه و درخواست خود را اعلام کنید. برای این کار، وجود مدارک شناسایی شما ضروری است، در ادامه مطلب این مدارک را به شما می‌گوییم. 

شرایط و مدارک موردنیاز برای اعلام گم شدن سیم کارت همراه اول

برای اعلام مفقودی سیم کارت همراه اول، حضور مالک سیم کارت یا وکیل قانونی او ضروری است. مالک شماره، باید فرم درخواست قطع سیم کارت را تکمیل و امضا کند؛ همچنین او باید اصل و تصویر کارت ملی خود را ارائه دهد. درصورتی‌که وکیل قانونی، به‌جای مالک سیم کارت برای تعویض اقدام کند، ارائه اصل و تصویر وکالت‌نامه نیز ضروری است.

اگر سیم کارت شما اعتباری است، باید اصل و تصویر کارت ملی و برگه مشخصات سیم کارت خود را برای اعلام مفقودی و تعویض آن به‌همراه داشته باشید. فراموش نکنید که باید هم‌زمان با صدور، هزینه خدمات ارائه‌شده را به مرکز همراه اول بپردازید، این هزینه با قیمت سیم کارت همراه اول هنگام خرید متفاوت است.

5

استفاده از سرویس همراه یار برای اعلام گم شدن سیم کارت همراه اول

سرویس همراه یار (سرویس خدمات در محل شرکت همراه اول) برای اعلام مفقودی به شما کمک می‌کند. درصورتی‌که سیم کارت شما مفقود شد، از طریق همراه یار، مفقودی سیم کارت خود را ثبت کنید. پس از این‌کار، سرویس‌دهنده به محل شما می‌آید و فرایند تعویض سیم کارت را برای‌تان به‌صورت حضوری انجام می‌دهد.

البته در سال ۱۴۰۳ باید هزینه رفت‌وآمد سرویس‌دهنده به‌ مبلغ ۶۰۰،۰۰۰ ریال را بپردازید؛ این هزینه برای مشتری‌های دائمی در قبض آن‌ها و برای مشتری‌های اعتباری از شارژ حساب‌شان کسر می‌شود. این سرویس درحال‌حاضر در همه مرکزهای استان‌ها و ۹۵ شهر کوچک‌تر ارائه می‌شود؛ برای مشاهده لیست کامل این شهرها به سایت همراه اول مراجعه کنید.

اعلام مفقودی سیم کارت همراه اول غیر حضوری با سامانه تلفن گویا

اگر سیم کارت‌تان گم شد، یکی از آسان‌ترین روش‌ها، تماس با سامانه تلفن گویا به شماره ۴۴۴ و ارائه کد PUK2 برای قطع شماره شماست. اگر کد PUK2 سیم کارت‌تان را نمی‌دانید، باید با ارسال پیامک کوتاه بدون متن به شماره ۸۹۱۰، آن را دریافت کنید. اما اگر به‌صورت دستی، کد PUK2 خود را تغییر داده‌اید و حال آن را فراموش کرده‌اید؛ باید با مراجعه به یکی از دفترهای خدمات ارتباطی و ارائه اصل کارت ملی، این کد را دوباره بازیابی کنید.

اعلام مفقودی سیم کارت همراه اول غیر حضوری از برنامه همراه من

اپلیکیشن همراه من، یکی از راهکارهای عالی برای مدیریت سیم کارت‌های شما به‌صورت غیرحضوری است. هم مشترکین دائمی و هم اعتباری می‌توانند با این روش، مفقودی سیم کارت خود را اعلام کنند. در ابتدا با ورود به این اپلیکیشن و انتخاب منوی خدمات، به بخش مدیریت سیم کارت بروید.

در این قسمت، سیم کارت‌های به‌نام‌تان نمایش داده می‌شوند و شما باید شماره مفقودشده برای سوزاندن را  انتخاب کنید. پس از انتخاب سیم کارت، شرایط مربوط به آن را بخوانید و علت درخواست خود را مشخص کنید. با تأیید این مراحل، دکمه قطع سیم کارت فعال می‌شود و شما با کلیک روی آن، سیم کارت خود را مسدود می‌کنید. برای انجام این فرایند، سیم کارت باید به‌نام خودتان باشد.

6

روش‌های اعلام مفقودی سیم کارت همراه اول؛ جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی

اعلام گم شدن سیم کارت همراه اول، چه به‌صورت حضوری و چه غیرحضوری، یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی است. مراجعه حضوری (دفترهای خدمات ارتباطی، پیشخوان دولت، نمایندگی‌های همراه اول)، استفاده از سرویس همراه یار (خدمات همراه اول در محل) سامانه‌ تلفن گویا و اپلیکیشن همراه من، هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

در روش حضوری، ارائه مدارک لازم و تکمیل فرم‌های درخواست و در روش‌های غیرحضوری، استفاده از رمزهای اینترنتی، امنیت و سرعت قطع سیم کارت را تضمین می‌کنند؛ بنابراین، آشنایی با این فرایندها و استفاده بهینه از آن‌ها برای حفظ امنیت سیم کارت‌های شما ضروری است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
آخرین اخبار