کد خبر : 49341 / /
/

4 علائم خرابی پلوس خودرو

در این مطلب قصد داریم به بررسی علائم خرابی پلوس خودرو بپردازیم و نکاتی را در این مورد بیان کنیم. در دیفرانسیل خودرو، قطعه پلوس به عنوان یک قطعه مهم استفاده می ‌شود. قطعه پلوس در دیفرانسیل خودرو یک قرقره یا صفحه بسیار نازک و مقاوم است که بین دنده ‌ها و قطعات دیگر دیفرانسیل قرار می‌ گیرد. این قطعه همانند سایر قطعه های خودرو ممکن است با مشکلاتی رو به رو شود.

4 علائم خرابی پلوس خودرو

 

 

علائم خرابی پلوس خودرو

برخی از علائم خرابی قطعه پلوس در دیفرانسیل خودرو عبارتند از:

1.    صدا های غیر عادی

اگر قطعه پلوس خراب شده باشد، ممکن است صدا های غیر عادیی شامل صدای سایش، خراشیدگی از ناحیه دیفرانسیل شنیده شود. این صدا ها معمولاً نشانه اصطکاک ناهنجار و خرابی قطعه پلوس می باشند.

2.    لغزش یا تقلا برای حرکت

اگر قطعه پلوس دچار خرابی شده باشد، ممکن است دنده‌ ها یا قطعات دیگر دیفرانسیل به‌ طور نا متعارف حرکت کنند یا لغزش داشته باشند. این مشکل می‌ تواند باعث کاهش عملکرد و پایداری خودرو شود.

3.    نشت روغن از روکش پلاستیکی پلوس

در صورت خرابی قطعه پلوس، ممکن است روغن از نقاط اتصال قطعات بیرون بریزد یا نشت کند. این نشت روغن می ‌تواند نشانه ضعف در فرایند انتقال نیرو و عدم روانکاری مناسب باشد.

4.    عدم عملکرد صحیح

خرابی قطعه پلوس می‌ تواند باعث عدم عملکرد صحیح خودرو حین حرکت شود. ممکن است چرخ ‌ها به صورت نامتوازن چرخش کنند، یا توزیع قدرت بین چرخ‌ ها به درستی صورت نگیرد.

در صورت تشخیص هر یک از این علائم خرابی، توصیه می ‌شود خودرو را به یک تکنسین متخصص یا کارگاه خدمات خودرو معتبر مراجعه کنید تا وضعیت پلوس را بررسی کنند و هر گونه خرابی رفع شود.

رنواتوماتیک ، تعمیرگاه رنو در تهران است که خدمات تعمیر جلوبندی ال نود ، تعمیر جلوبندی ساندرو - تعمیر جلوبندی مگان ، تالیسمان و... را با دقت و استفاده از لوازم یدکی اصل انجام می دهد. 09198833088

چه عواملی می‌توانند خرابی پلوس آن را تسریع کنند؟

پلوس  قطعه ای پر استهلاک است که به هر حال خراب می شود ولی برخی اقدامات می تواند خرابی و نیاز به تعمیر آن را تسریع کند. 

ضربه ‌های قوی و تکان ‌های ناگهانی به خودرو می ‌توانند تنش را بر روی قطعه پلوس افزایش داده و باعث خرابی آن شوند. برخی مثال ‌های این ضربه ‌ها شامل سقوط از ارتفاع، رانندگی در سرعت بالا بر روی سطوح نامناسب و عبور از چاله ‌ها و سطوح نامنظم می باشد.

علاوه بر آن، استفاده از خودرو با بار سنگین به صورت مدوام و در حد فراتر از ظرفیت مجاز آن، می ‌تواند باعث افزایش تنش بر روی قطعه پلوس شود و خرابی آن را تسریع کند. این موضوع به ویژه در خودرو هایی که برای حمل بار طراحی نشده‌اند، اهمیت بیشتری دارد.

برای به تاخیر انداختن خرابی جلوبندی و پلوس خودرو، به موارد زیر توجه کنید 

1. تعویض منظم پلوس

 پلوس‌های خودرو با گذر زمان خراب می‌شوند و ممکن است به تدریج سایش یا شکستگی پیدا کنند. برای جلوگیری از این خرابی‌ها، بهتر است پلوس‌های خودرو را در بازه‌های زمانی تعیین شده توسط تولید کننده خودرو تعویض کنید.

2. رعایت وزن بار مجاز

بار زیاد در خودرو می‌تواند باعث افزایش فشار و سایش بر روی پلوس‌ها شود. بنابراین، حتماً وزن مجاز بار را رعایت کنید و بار خودرو را به‌طور منظم بررسی کنید.

3. رانندگی صحیح 

 رانندگی سرعت بالا، ترمز بی‌رویه یا رانندگی روی سطوح ناهموار می‌تواند باعث ضربه‌های قوی بر روی پلوس‌ها شود. سعی کنید رانندگی صحیح و آرام داشته باشید و با مراقبت از پلوس‌ها خودروی خود را حفظ کنید.

4. بررسی منظم پلوس‌ها

 بررسی منظم پلوس‌ها برای شناسایی هرگونه سایش، شکستگی یا خرابی محتمل بسیار مهم است. در صورتی که پلوس‌ها خراب یا سایش داشته باشند، باید آن‌ها را به تعویض برسانید.

5. نصب قطعات اصلی 

استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت برای تعمیرات و تعویض پلوس‌ها مهم است. قطعات اصلی معمولاً کیفیت بهتری دارند و برای مدت زمان بیشتری کارایی خوبی ارائه می‌دهند.

6. نگهداری و تعمیرات منظم 

 نگهداری و تعمیرات منظم خودرو، شامل بررسی پلوس‌ها، روغن‌دهی و سرویس‌های دوره‌ای، می‌تواند به جلوگیری از خرابی پلوس‌ها کمک کند. بنابراین، به برنامه تعمیرات و نگهداری توصیه شده توسط تولید کننده خودرو پایبند باشید.

با رانندگی صحیح و سرویس به موقع خودرو ، می توانید از هزینه های تعمیر ، پیشگیری کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.