کد خبر : 48682 / /
/

پولیش دستی بهتر است یا دستگاه؟

با توجه به اینکه قیمت انجام برخی کار ها و حرفه ها بالا است توصیه می شود که در صورت توانستن تا جایی که ممکن است خودتان یاد بگیرید و از پرداخت هزینه های بالا خودداری کنید. به هر حال انجام دادن یکسری کارها که برای زندگی مفید و کارآمد است گزینه ی بدی نیست همچنین اگر در کنار انجام این فعالیت ها در هزینه هایتان صرفه جویی شود که خیلی هم عالی است. در واقع پولیش زدن ماشین یکی از مواردی است که شما می توانید در خانه انجام دهید و هزینه هایتان را کاهش دهید هر چند بحث ما راجع به پولیش دستی بهتر است یا دستگاه می باشد بنابراین بیشتر روی این موضوع زوم خواهیم کرد تا انتخاب صحیح تری داشته باشید.

پولیش دستی بهتر است یا دستگاه؟

 

 

نانو پوچمی یکی از مراکز فروش محصولات زیبایی بدنه خودرو شامل پولیش ماشین، پولیش واکس، پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو و ... است. که با بالاترین سطح کیفیت و با حضور کارشناسان خبره اجرایی شده است. در نهایت نانو پولیش سخت پوچمی مدل H10 تنها بخشی از محصولات ارائه شده توسط فروشگاه اینترنتی https://pochchemie.com برای کاربران گرامی می باشد. در انتهای مقاله یک توضیح کوتاه و مختصر در مورد برند محبوب پوچمی خواهیم پرداخت.

پولیش کار سختی است یا آسان

البته که هر کاری در ابتدا سخت به نظر می رسد ولی زمانی که آموزش ببینید قطعا این سختی تبدیل به لذت می شود و متوجه می شوید که انجام هیچ کاری آنقدر ها هم که تصور می کردید پیچیده و سخت نیست. در ادامه ی محتوا شما را با نحوه ی پولیش زدن با دست آشنا می کنیم و در پایان مقاله متوجه خواهید شد که پولیش دستی بهتر است یا دستگاه. ما سعی کردیم به صورت جداگانه مراحل پولیش با دست و با دستگاه را جزء به جزء برایتان شرح دهیم تا خودتان انتخاب کنید که پولیش دستی بهتر است یا دستگاه. همچنین پس از پایان این مقاله خودتان به راحتی می توانید ماشینتان را پولیش کنید. پس اگر می خواهید عیوب بدنه ماشینتان را از بین ببرید و آن را به برق انداختن بیاندازید این محتوا را با دقت بخوانید.

پولیش کردن ماشین به چند دسته تقسیم می شود

پولیش کردن ماشین به دو دسته تقسیم می شود، پولیش کردن دستی خودرو و پولیش کردن با دستگاه پولیشر. در واقع هم در روش سنتی استفاده با دست و هم در روش پیشرفته استفاده با دستگاه نتیجه ها در آخر کار می تواند یکسان باشد و تنها برتری که دستگاه پولیش نسبت به پولیش دستی دارد سرعت انجام کار آن است زیرا در دستگاه پولیش برقی به علت چرخاننده قدرتی مواد پولیش زودتر روی بدنه پخش می شود و در نهایت کارمان سریع تر انجام می شود. بنابراین مهم ترین فاکتور برای استفاده از پولیش به صورت دستی نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. در مجموع نمی توان گفت که پولیش دستی بهتر است یا دستگاه. با این وجود شاید تصور کنید که دستگاه عملکرد بهتری دارد در صورتی که در یکسری از مواقع استفاده از دستگاه پولیشر اصلا توصیه نمی شود. برای مثال در مواقعی که بدنه خودرو دچار تو رفتگی شده باشد توصیه می شود از روش دستی برای پولیش زدن ماشین استفاده شود و روش ماشینی توصیه نمی شود.

مزیت استفاده پولیش با دست

استفاده پولیش با دست چندین مزیت برایتان به همراه خواهد داشت. اول اینکه در هزینه هایتان می توانید صرفه جویی کنید، حرفه ی جدیدی یاد خواهید گرفت و اعتماد به نفستان بیشتر می شود.

آموزش پولیش زدن ماشین با دست

برای پولیش زدن ماشین با دست باید مراحل ذکر شده را با دقت انجام دهید. برای اینکه متوجه شوید پولیش دستی بهتر است یا دستگاه محتوا را مطالعه کنید زیرا با برسی انجام پولیش دستی و تفاوت های آن با دستگاه پولیش برقی به راحتی می توانید تصمیم درست تری بگیرید.

آموزش پولیش زدن ماشین با دست

وسایل مورد نیاز پولیش کاری (پولیش دستی بهتر است یا دستگاه)

برای پولیش کردن ماشین به وسایلی مانند دستمال میکروفایبر، پولیش ماشین (ترجیحا با کیفیت باشد)، شامپو نانو و در مواردی به سنباده زبر و نرم هم احتیاج می شود. سعی این قبل از شروع پولیش کاری از قبل این وسایل را تهیه کرده باشید.

یکی از انواع پولیش ماشین، پولیش زبر نام دارد. میزان زبری این نوع پولیش قابل مقایسه با سمباده‌های خیلی ریز است. این نوع پولیش برای حذف خراش‌های عمیق روی بدنه خودرو استفاده می‌شود. حین انجام پولیش با این نوع، حتماً باید احتیاط کامل را رعایت کرده و با دقت اقدام به انجام این کار نمایید تا به رنگ بدنه خودرو آسیب وارد نشود. در بسیاری از مواقع، پس از انجام پولیش زبر، رنگ بدنه به حالت مات درآمده و شفافیت خود را از دست می‌دهد. برای رفع این حالت ماتی، می‌توانید از پولیش نرم بهره ببرید. برای دستیابی به نتایج مطلوب، می‌توانید پولیش نرم را با واکس بدنه مخلوط کنید و سپس از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که استفاده مکرر از پولیش زبر به رنگ بدنه خودرو آسیب وارد خواهد کرد و ممکن است آن را از بین ببرد. رنگ این ماده بیشتر به رنگ اخرایی یا قرمز مایل است. در زمان خرید این پولیش، به برند و کیفیت محصول دقت کنید، زیرا پولیش خودرو بی کیفیت ممکن است به بدنه خودرو آسیب جدی وارد کند.

شستشوی خودرو (پولیش دستی بهتر است یا دستگاه)

پس از اینکه وسایل مورد نیازتان را تهیه کردید نوبت به شستشوی ماشین می رسد. شستشوی ماشین قبل از پولیش کاری بسیار مهم و ضروری است. بهتر است برای شستشوی ماشین از شامپو نانو مخصوص بدنه استفاده کنید. زیرا قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و به خوبی از پس جرم های چسبناک بدنه خودرو برمی آید. البته گاهی اوقات آلودگی ها آنقدر سخت هستند که به راحتی از روی بدنه پاک نمی شوند و نیاز است که از سنباده استفاده کنیم. در کل بهتر است شستشو اصولی انجام شود و تمام موارد آسیب زننده به رنگ خودرو به خوبی از روی سطوح بدنه خودرو پاک شود تا در حین فعالیت پولیش کاری رنگ آسیب نبیند.

زمان صحیح پولیشکاری (پولیش دستی بهتر است یا دستگاه)

بهتر است زمانی که خودرو در دمای معمولی و متعادل قرار دارد پولیش زدن را آغاز کنید. یعنی زمانی که خودرو کاملا داغ یا کاملا سرد است توصیه نمی شود ماشینتان را پولیش کنید. همچنین زمانی که خودرو برای مدت زیادی در معرض نور خورشید بوده و بدنه خودرو داغ است بازهم زمان خوبی برای پولیش کردن نیست.

پولیش کردن را شروع کنید

پس از آماده کردن وسایل مورد نیاز، شستشوی بدنه و خشک کردن آن نوبت به شروع پولیش زدن ماشین می رسد. در این مرحله نیاز است با ریختن مقداری پولیش روی سطح بدنه و دستمالی که از قبل آماده کرده اید پولیش کاری را آغاز کنید. بهتر است دستمال را با فشار دست و به صورت دایره ای بچرخانید و تازمانی که به نتیجه دلخواه می رسید این کار را ادامه دهید.

شروع پولیش زدن ماشین

مرحله آخر

در مرحله آخر محتوای پولیش دستی بهتر است یا دستگاه، در آخرین مرحله از پولیش کاری ماشین با دست باید با استفاده از یک دستمال نرم سطوح بدنه خودرو را کاملا تمیز کنید تا باقی مانده ی پولیش از روی آن پاک شود و رنگ و رخ واقعی خودرو را پس از پولیش مشاهده کنید و لذت ببرید.

بهترین راه پیشگیری از آسیب بدنه

بهترین راه برای جلوگیری از عیب بدنه خودرو پولیش و سرامیک کردن خودرو است. زمانی که خودرویتان را از کارخانه تحویل می گیرید کاملا نو و عاری از خط و خش است بنابراین با یک دست استفاده از واکس و سرامیک می توانید از همان ابتدا خیال خودتان را از خراشیده شدن و چسبیده شدن آلودگی ها به بدنه خودرو راحت کنید. در ادامه ی محتوا بیشتر متوجه خواهید شد که پولیش دستی بهتر است یا دستگاه.

پولیش دستی بهتر است یا دستگاه

نمی توان برای این پرسش جواب قاطعی بیان کرد زیرا بنابر یکسری موارد جواب این سوال می توانید متفاوت باشد. برای مثال افرادی هستند که درآمد کمی دارند ولی از آنجا که به پاکیزگی خودرویشان اهمیت می دهند سعی می کنند خودشان این حرفه را در حدی که کارشان را راه بیاندازند به صورت دستی انجام دهند در کنار این افراد بعضی ها هستند که هزینه کافی دارند دستگاه تهیه می کنند و با کمی آموزش ماشینشان را پولیش میزنند. البته افراد یا ماشینشان را پولیش نمی زنند یا آن را به متخصص دیتیلینگ می سپارند زیرا پروسه پولیش کاری به تجربه و مهارت نیاز دارد. در مجموع هر دو گزینه خوب هستند منتهی انجام پولیش با دست نیاز به حوصله زیادی دارد و اگر آدم کم حوصله ای هستید بهتر است کمی هزینه کنید و ماشینتان را به دیتیلینگ با تجربه ای بسپارید.

آموزش پولیش کردن ماشین با دستگاه پولیش

شستشوی ماشین قبل از احیا و ریکاوری رنگ امری ضروری است بنابراین فرقی نمی کند با دست پولیش کنید یا با دستگاه، در هر صورت باید ماشین را به طور کامل بشویید و پس از شستشو به طور کامل خشک کنید. هدف از شستشوی ماشین اینست که هیچ جرم و آلودگی روی سطح بدنه خودرو باقی نماند تا در عمل پولیشکاری برایمان دردسر نشود.

آموزش پولیش کردن ماشین با دستگاه پولیش

اولین مرحله استفاده از پولیشر

ابتدا باید هدفمان را از پولیش کاری بدانیم یعنی با توجه به عمق خطوط یا ماتی بدنه خودرو پد و پولیش مناسب را انتخاب کنیم. برای مثال اگر خطوط روی سطح بدنه خودرو عمیق بود باید از پد پولیش زبر استفاده کنیم و اگر هدفمان براق کردن بدنه خودرو است بهتر است از پد متوسط و نرم به همراه پولیش نرم استفاده شود.

مرحله دوم

پد پولیشتان را کمی مرطوب کنید. می توانید کمی آب روی پد بپاشید تا از حالت خشکی خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله پد را روی دستگاه قرار دهید، می توانید مواد پولیش را روی پد یا روی بدنه خودرو بریزید و دستگاه را روشن کنید و شروع به پولیش کاری کنید. احتیاجی نیست خیلی به دستگاه فشار بیاورید با کمی فشار دادن هم می توانید نتیجه خوبی به دست آورید.

مرحله چهارم

سعی کنید تا زمانی که پولیش کاری یک قسمت را به پایان نرسانده اید سراغ قسمت های دیگر ماشین نروید. همچنین توصیه می شود دستگاه را به صورت دایره ای نچرخانید بلکه بهتر است دستگاه را به صورت صاف و به چپ یا راست حرکت دهید. زمانی که پولیش کاریتان تمام شد بهتر است بدنه خودرو را با دستمال میکروفایبر به خوبی پاک کنید. می توانید نتیجه پولیش دستی را با پولیش با دستگاه مقایسه کنید، زمانی که برای هر دو استفاده کردید و میزان خستگی تان و ... می توانید راهنمای خوبی برای انتخاب اینکه پولیش دستی بهتر است یا دستگاه برایتان باشد.

معرفی برند شرکت نانو پوچمی (nano pochchemie)

شرکت پوچمی اوایل سال ۱۴۰۰ تأسیس شد. این شرکت ایرانی توانست با فعالیت گسترده و حرفه‌ای محصولات خود را به بهترین شکل و بسته بندی به بازار ایران عرضه کند. تمامی محصولات شرکت پوچمی از مواد درجه یک و کیفیت ساخت بالایی تولید می‌شوند. تمامی محصولات پوچمی کاملاً بر پایه آب و فاقد سیلیکون هستند. بنابراین می‌توان برای انتخاب بهترین پولیش ماشین می‌توان روی پوچمی حساب باز کرد. پوچمی توانسته با سابقه کوتاه خود مشتریان بالقوه و وفاداری با رضایتمندی بالا به مجموعه خود جذب کند و قطعاً  کیفیت محصولات پوچمی در این ثبات بی تاثیر نبوده است. این شرکت پشتیبانی بسیار عالی دارد و قیمت های آن شما را شوکه می‌کند زیرا بسیار ارزان و با کیفیت هستند.

پولیش سخت پوچمی مدل H10

پولیش سخت پوچمی مدل H10

نانو پولیش سخت پوچمی مدل H10 به دلیل کات و برش بالا بهترین پولیش ماشین برای رفع خطوط عمیق و آفتاب سوختگی های شدید است. پولیش زبر پوچمی به راحتی قادر است تمامی آسیب های بدنه خودرو مانند، هولوگرام ،خراش‌، آفتاب سوختگی، لکه های شیمیایی، فضولات پرندگان و… را برطرف کند.

همچنین می تواند در حین انجام لایه برداری براقیت بسیار بالایی به بدنه خودرو ببخشد و ظاهر خودرو را صاف و یکدست کند. این محصول مناسب مرحله اول پولیش کاری است و بهتر است با دستگاه روتاری و با پد پولیش زبر مورد استفاده قرار بگیرد. آب گریزی بالا و فاقد سیلیکون بودن از ویژگی‌های مهم این پولیش است. همچنین تمامی محصولات پوچمی کاملاً بر پایه آب هستند. پولیش زبر H10 از خودرو در برابر عوامل محیطی چون خراش برداشتن و ساییده شدن محافظت می‌کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.