کد خبر : 48016 / /
/

همه چیز در مورد کمپرسور اسکرو (قیمت و خرید)

جهت مشاوره، تعمیر، استعلام قیمت و خرید کمپرسور اسکرو با شماره 09128529030 تماس بگیرید.

همه چیز در مورد کمپرسور اسکرو (قیمت و خرید)

 

جهت مشاوره، تعمیر، استعلام قیمت و خرید کمپرسور اسکرو با شماره 09128529030 تماس بگیرید.

 

کمپرسور اسکرو چیست؟

کمپرسور اسکرو نوعی از کمپرسور می‌باشد که وظیفه آن تولید هوای فشرده است و در صنایع بسیاری کاربرد دارد. دو نوع کمپرسور اسکرو وجود دارد که نام‌های آنها کمپرسور اسکرو اویل فری و اویل اینجکت می‌باشد.

در ساختار کمپرسور اسکرو دو روتور وجود دارد که با چرخش همزمان آنها هوا در میان فضای آنها فشرده می‌شود. از کمپرسور اسکرو برای فشرده سازی انواع گازها نیز استفاده می‌شود چرا که بازدهی این کمپرسور بالاست و در عین حال از صدای کمی برخوردار است.

در همه صنایعی که به فشرده‌سازی انواع گازها و تولید هوای همراه با فشار احتیاج است، حتما کمپرسور اسکرو به میان می‌آید. اغلب قطعات کمپرسورهای اسکرو وارداتی می‌باشند و فقط داخل ایران مونتاژ می‌شوند. کاربرد عمده کمپرسورهای اسکرو در صنایع هوایی، پزشکی، داروسازی و... است.

قیمت و خرید کمپرسور اسکرو در تهران و کرج

کمپرسور اسکرو در تهران

هنگام خرید کمپرسور اسکرو در تهران بایستی استانداردهایی را در نظر بگیرید تا بتوانید یک کمپرسور با کیفیت تهیه کنید. شرکت هواکاران مدرن شکوهیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان کمپرسور به ویژه کمپرسور اسکرو در سراسر ایران و به ویژه تهران می‌باشد.

شما می‌توانید با مشورت با کارشناسان این شرکت کمپرسور مد نظر خود را با بهترین کیفیت تهیه و خریداری کنید. شرکت‌های بسیاری در تهران وجود دارند که قطعات این کمپرسورها را مونتاژ می‌کنند.

یکی از نکات مهم در خرید کمپرسورهای اسکرو گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد، چرا که هزینه تعمیر این کمپرسورها به نسبت بالاست و شما باید حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که از شرکتی خرید کنید که همراه با کمپرسور گارانتی معتبری را ارائه کند. شرکت هواکاران مدرن شکوهیه با عرضه بهترین انواع کمپرسور گارانتی معتبری را نیز ارائه می‌کند.

قیمت و خرید کمپرسور اسکرو

قیمت و خرید کمپرسور اسکرو

از مواردی که در قیمت گذاری کمپرسور اسکرو موثر هستند می‌توان به مواردی که در ادامه ذکر می شود اشاره کرد. شرکت تولید کننده و داشتن خدمات پس از فروش یکی از این موارد است و همچنین کیفیت قطعات به کار رفته در آن،نوع کمپرسور، نرخ ارز و ظرفیت دستگاه بر قیمت آن تاثیرگذار است.

شرکت تولید کننده کمپرسور اسکرو در خرید این دستگاه بسیار حائز اهمیت است چرا که باید همراه دستگاه گارانتی معتبری نیز ارائه شود. این موضوع به این دلیل است که مونتاژ هر شرکتی منحصر به همان شرکت است و مونتاژ دستگاه‌های کمپرسور اسکرو با هم متفاوت می‌باشد.

تاثیر مونتاژ بر عملکرد دستگاه بسیار زیاد است و اگر کیفیت مونتاژ دستگاه از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، طول عمر دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سپس حتماً باید در هنگام خرید کمپرسور اسکرو دقت داشته باشید که کمپرسور گارانتی معتبری به همراه داشته باشد.

برای خرید کمپرسور اسکرو شرکت هواکاران مدرن شکوهیه بهترین انتخاب است زیرا این شرکت یکی از بهترین تولید کنندگان کمپرسور اسکرو در ایران و به ویژه در تهران است.

فروش کمپرسور اسکرو با بهترین قیمت و ارزان

فروش کمپرسور اسکرو

شرکت هواکاران مدرن شکوهیه از دیرباز در فروش کمپرسور کمپرسور اسکرو فعالیت دارد و کمپرسورهای این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

همچنین به دلیل اطمینان از قطعات و کیفیت مونتاژ دستگاه کمپرسور اسکرو این شرکت همراه کمپرسورهای خود گارانتی معتبری را ارائه می‌دهد. قطعات کمپرسورهای اسکرو از برندهای متفاوتی تامین می‌شوند که دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند.

گاهاً شرکت‌های وجود دارند که به نام قطعات خارجی از قطعات چینی استفاده می‌کنند پس بنابراین لازم است که قبل از تهیه کمپرسور از شرکت تولید کننده دیدن کنید. شرکت هواکاران مدرن شکوهیه تولید کننده انواع کمپرسورهای متفاوت در ایران و تهران است و شما می توانید قبل از اینکه اقدام به خرید کمپرسور مورد نظر خودتان کنید، از مشاوره کارشناسان این شرکت استفاده کنید.

تعمیر کمپرسور اسکرو - بهترین تعمیر کار کمپرسور اسکرو در تهران و کرج

تعمیر کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو یکی از تجهیزات مهم در صنایع مختلف است و کاربردهای بسیاری دارد. این کمپرسورها به طور قابل توجهی به بازدهی و کارایی این صنایع کمک می‌کند پس از این رو نبود این کمپرسورها در صنایع می‌تواند خلل زیادی در روند این کارخانه‌ها ایجاد کند.

در ابتدا بهتر است که در خرید این کمپرسورها دقت کافی را داشته باشیم تا این دستگاه بهترین عملکرد را داشته و طول عمر بالایی داشته باشد. اما گاهی با رعایت همه موارد و تاثیر عوامل محیطی این دستگاه‌ها دچار مشکل و آسیب می‌شوند.

انتخاب شرکتی که برای تعمیرات کمپرسور انتخاب می‌شود نیز به همان اندازه انتخاب شرکت خرید این کمپرسور حائز اهمیت است. شرکت هواکاران مدرن شکوهیه با دارا بودن کادر مجرب در صدد تعمیرات این دستگاه‌های کمپرسور برآمده و می‌توانند با تشخیص و تعمیر درست این دستگاه‌ها باعث بازگشت دستگاه کمپرسور به چرخه صنعت شوند.

نگهداری کمپرسور اسکرو

با بررسی‌های منظم کمپرسور اسکرو می‌توان از خراب شدن و از کار افتادن دستگاه جلوگیری نمود و در صورت مشاهده مشکلی در سیستم آن با صرف وقت و زمان کمتری آن را تعمیر کرد.

نگهداری از کمپرسورها از این جهت که از مهم‌ترین دستگاه‌های یک صنعت و یک کارخانه می‌باشد، حائز اهمیت است چرا که در صورت بروز مشکل در دستگاه فعالیت‌های کارخانه مختل می‌شود و همچنین اگر مشکل خرابی در سیستم سریع رفع نشود هزینه‌های اضافی را در پی خواهد داشت.

کمپرسورهایی که دارای قطعات کمتر و اجزای ساده‌تری می‌باشند، هزینه تعمیر و نگهداری آنها هم کمتر خواهد بود و نیاز به تخصص خاصی ندارند ولی کمپرسورهایی که دارای قطعات بیشتری هستند و پیچیده‌تر می‌باشند برای نگهداری و تعمیر به افراد متخصص نیاز پیدا می‌کنند و می‌توان به صورت ماهانه یا هفتگی تکنسین‌های تعمیر و نگهداری دستگاه را برای بررسی به کارخانه آورد.

در این صورت طول عمر دستگاه کمپرسور اسکرو افزایش پیدا می‌کند و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهد شد و محتمل هزینه‌های سنگین و اضافی نخواهید شد و اگر قصد دارید خودتان بررسی‌های دوره‌ای را انجام دهید بایستی نکاتی را در نظر بگیرید.

قبل از باز کردن دستگاه و قطعات آن از خالی بودن دستگاه از هوای فشرده اطمینان حاصل کنید و فشار و دمای داخل دستگاه را کنترل نمایید و قطعاتی را که نیاز به تمیز کردن و شستشو دارند با بخار آب شستشو دهید و روغن دستگاه را به صورت منظم و دوره‌ای تعویض نمایید تا مشکلی برای دستگاه کمپرسور اسکرو پیش نیاید.

اشکالات متداول کمپرسور اسکرو

ایرادات و اشکالات متداول زیادی می‌تواند برای کمپرسورهای اسکرو پیش بیاید که در ادامه ما به تعدادی از این مشکلات اشاره می‌کنیم.گاهی اوقات پیش می‌آید که این کمپرسورها در حین کار صداهای غیر عادی مانند خراشیدن از خود تولید کنند و برخی اوقات دستگاه کمپرسور نمی‌تواند فشار هوای خروجی که از دستگاه انتظار می‌رود را تامین کند. این موضوع می‌تواند به خرابی اجزای درونی دستگاه و یا نشتی هوا برگردد.

همچنین بعضی از دستگاه‌های کمپرسور اسکرو بیش از حد معمول مصرف روغن دارند که این امر دو دلیل میتواند داشته باشد اول اینکه ممکن است دستگاه به طور کامل روغن را مصرف نکند و دوم اینکه می‌تواند به نشتی روغن مربوط باشد که هر دوی آن به کاهش طول عمر دستگاه منجر می‌شود.

از ایرادات متداول دیگر دستگاه کمپرسور اسکرو می‌توان به افزایش دمای خروجی دستگاه اشاره کرد کهافزایش ناگهانی دمای خروجی می‌تواند مربوط به افتر کولر و سیستم خنک کننده دستگاه باشد و این افزایش دما می‌تواند منجر به آسیب دستگاه شود. شروع و توقف ناگهانی از دیگر ایرادات دستگاه کمپرسور اسکرو می‌باشد که این مورد می‌تواند به مشکل در سیستم الکتریکی و مکانیکی ربط داشته باشد.

مورد دیگر کمتر و یا بیشتر بودن فشار خروجی هواست. این ایراد به مشکل در تنظیمات و فشارهای غیر عادی برمی‌گردد. نقص در تنظیمات الکتریکی و خرابی قسمت‌های مکانیکی دستگاه از دیگر ایرادات متداول دستگاه کمپرسور اسکرو می‌باشد.

کمپرسور دور متغیر VSD

یکی دیگر از انواع کمپرسورهای هوا کمپرسور دور متغیر VSD می‌باشد که قابلیت تنظیم سرعت و فشار هوای خروجی را دارد و می‌توان بسته به نیاز فشار هوای خروجی را تنظیم کرد.

قطعه‌ای که توانایی این قابلیت را به دستگاه بخشیده درایو اینورتر نام دارد که وظیفه کنترل سرعت موتور را دارد و به دستگاه اجازه می‌دهد بر اساس نیاز مخاطب با سرعت‌های متفاوت کار کند.

از آنجایی که می‌توان مقدار هوای مورد نیاز را با دستگاه کمپرسور دور متغیر VSD تنظیم کرد این کمپرسور در صرفه‌جویی در مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارد و همچنین از ایجاد هزینه‌های اضافه جلوگیری می‌کند.

همانطور که در قبل اشاره کردیم سرعت این کمپرسور به دلیل وجود درایو اینورتر قابل تنظیم است و با سرعت یکسان کار نمی‌کند و در صورت نیاز می‌توان سرعت آن را کم یا زیاد کرد.

این مزیت در مقایسه با کمپرسورهای قدیمی مزیتی بزرگ محسوب می‌شود و استفاده از این کمپرسورها را مقرون به صرفه می‌کند. این کمپرسورها به نسبت کمپرسورهایی که دارای سرعت ثابت هستند از صدای کمتری برخوردارند و عملکرد قطعه vsd به این صورت است که این قطعه فرکانس منبع الکتریکی دستگاه را با توجه به نیاز مخاطب کم یا زیاد می‌کند و موجب کمتر شدن یا بیشتر شدن سرعت دور موتور می‌شود.

بوستر کمپرسور

کلمه بوستر به معنای افزایش دهنده است و بوستر کمپرسور نیز به معنای افزایش فشار هوا در این دستگاه است. قطعات مربوط به فشرده سازی هوا در دستگاه‌های کمپرسور معمولاً فشارهایی معادل ۵ تا ۱۳ بار تولید می‌کنند ولی در برخی صنایع به فشار هوایی بیش از این مقدار احتیاج است. در برخی صنایع به فشار هوایی معادل ۴۰ تا ۳۵۰ بار احتیاج است ولی دستگاه‌های استاندارد کمپرسور این حجم از فشار هوا را نمی‌توانند تولید کنند از این رو از بوستر استفاده می‌کنند تا بتوانند این فشار از هوا را تامین کنند.

بوستر کمپرسور به نسبت دستگاه های فشار قوی مصرف انرژی بسیار کمتری دارند چرا که برای تولید هوای فشار قوی از هوای از پیش فشرده شده توسط دستگاه استفاده می‌کنند. از بوسترهای کمپرسور همچنین برای جبران فشار هوایی که در طول لوله‌های طویل افت می‌کند استفاده می‌شود.

مخزن ذخیره هوای فشرده کمپرسور

یکی از مهمترین متعلقات سیستم فشرده سازی هوای کمپرسور، مخزن ذخیره سازی هوای فشرده است که از هوای فشرده در زمینه‌های مختلفی از جمله پزشکی،داروسازی،رنگسازی و... استفاده می‌کنند.

وظیفه اصلی مخزن ذخیره هوای فشرده همانطور که از نامش پیداست وظیفه ذخیره سازی هوا را دارد و مخزن باد کمپرسور در ظرفیت های مختلفی ساخته می‌شود و مشتری با توجه به نیاز خود می‌تواند انواع مختلفی از آن را تهیه کند.جهت قرارگیری این مخزن‌ها در کمپرسورهای پیستونی و اسکرو متفاوت است.

درایور جذبی(خشک کن)هوای فشرده

درایر جذبی کمپرسور باد یا خشک کن جذبی وظیفه جذب رطوبت از هوای فشرده را دارد.این درایر دارای دو عدد مخزن به صورت عمودی است که در آنها موادی از جنس سیلیکا ژل یا آلومینا اکتیو و یا مولکولارسیو وجود دارد که وظیفه جذب رطوبت را به عهده دارد و همچنین سطوح این مواد دارای تخلخل بسیار است که به جذب هرچه بیشتر رطوبت کمک می‌کند.

درایر های جذبی دارای دو نوع مختلف هستند که نوع اول آن درایور جذبی هیتر دار و نوع دوم آن بدون هیتر است. عملکرد این درایرهای جذبی به این صورت است که یکی از آنها وظیفه جذب رطوبت و دیگری وظیفه دفع رطوبت را بر عهده دارد.

درایر تبریدی کمپرسور

وظیفه درایر تبریدی کمپرسور حذف رطوبت از هوای خروجی کمپرسور است.این درایرها طی فرایندی دمای هوای فشرده را پایین می‌آورند و موجب جذب رطوبت از هوای فشرده می‌شود.این پروسه طی فرایند سردسازی هوای فشرده را به حد استاندارد شبنم می‌رساند و موجب حذف رطوبت می‌شود.

طی این روند رطوبت گرفته شده از هوا به آب تبدیل می‌شود و سپس به وسیله شیر برقی اتوماتیک از دستگاه خارج می‌شود.

کمپرسور اسکرو کوپل تسمه‌ای

کمپرسور اسکرو کوپل تسمه ای یکی از کمپرسورها از لحاظ انتقال قدرت می‌باشد. انتقال قدرت از الکتروموتور دستگاه به واحد هواساز از طریق دو المان صورت می‌گیرد که نام آنها کوپل تسمه ای و کوپل مستقیم است.

انتقال قدرت از الکتروموتور به هواساز در کمپرسورهای اسکرو کوپل تسمه‌ای از طریق تسمه است. تسمه بر روی شیاری که بین الکتروموتور و هواساز وجود دارد قرار می‌گیرد و عمل چرخش را انجام می‌دهد.

کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم

نوع دیگر کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم آن است که در کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم انتقال قدرت از الکتروموتور به قطعه هواساز بدون واسطه است و این قطعات در یک راستا قرار دارند.

این دو قطعه با دور یکسان می‌چرخند و نگهداری کمپرسور اسکرو کوپل مستقیم به نسبت کوپل تسمه ای به دلیل عدم وجود تسمه راحت‌تر است و مصرف انرژی پایینتری دارد. همچنین این کمپرسور اسکرو از صدا و لرزش کمتری برخوردار است.

https://sakhtemanqom.ir/screw-compressor

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.