کد خبر : 46061 / /
/

5 ایده طراحی دفتر کار انعطاف پذیر با ویژگی های منحصر بفرد

طراحی دفتر کار به شکل انعطاف پذیر، به بهینه سازی فضا و استفاده چند منظوره از آن، کمک شایانی می کند. در ادامه به معرفی 5 ایده جذاب برای طراحی یک دفتر کار خاص و متفاوت می پردازیم.

5 ایده طراحی دفتر کار انعطاف پذیر با ویژگی های منحصر بفرد

 

ایده های جذاب برای طراحی دفتر کار منعطف

اگر فضای کوچکی در اختیار دارید و یا تصمیم دارید از فضای بزرگ دفتر خود استفاده چند منظوره داشته باشید، از راهکارهای زیر استفاده کنید.

1.در طراحی دفتر کار، سبک مدرن را انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید یک دکور منعطف با ویژگی های خاص و منحصربفرد ایجاد کنید، می بایست سراغ سبک های نوآور و خلاقانه بروید. سبک هایی که محدودیت در چیدمان مبلمان را از بین برده و دست شما را برای انتخاب طرح، رنگ و متریال باز بگذارد. برخلاف سبک های سنتی و کلاسیک که در آن ها محدودیت بسیاری در انتخاب مبلمان، رنگ و متریال وجود دارد، سبک مدرن و ساده، دامنه گسترده ای از رنگ ها، طرح ها و متریال ها را شامل می شود.

با این وجود، این سبک فاقد تزئینات اضافه و فاخر بوده و از همین طریق نیز در خلق یک دکور منعطف، موفق عمل کرده است. با انتخاب سبک مدرن و مینیمال، می توانید در هر زمان، تغییراتی چشمگیر در دکور ایجاد کنید. بدون اینکه نیاز به تغییر در کلیت فضا داشته باشید. شاید ندانید اما سبک مدرن و ساده بهترین گزینه برای دیزاین و طراحی دفتر کاری کوچک به حساب می آید. المان های جذاب این سبک فضای زیادی اشغال نکرده و به شما در بهینه سازی فضای کار نیز کمک می کند.

2.از هارمونی رنگ های خنثی، برای دکوراسیون دفتر کار استفاده کنید

بهتر است برای استفاده چند منظوره از یک فضا، استفاده از هارمونی رنگ های جیغ و تند را کنار گذاشته و به استفاده از رنگ های خنثی و ملایم روی بیاوید. سفید، خاکستری و کرم از جمله رنگ هایی هستند که به راحتی با عموم رنگ ها هماهنگ می شوند. با بکارگیری این دسته از رنگ های خنثی، به راحتی می تواند رنگ شاخص و متفاوت در دکور را هر زمان که خواستید تغییر دهید. این دسته از رنگ ها هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ دوم یا شاخص ایجاد نمی کنند.

8

برای مثال اگر رنگ شاخص شرکت شما زرد است و در پس زمینه کار رنگ طوسی را دارید، می توانید در صورت لزوم، رنگ زرد را به رنگ سبز تغییر دهید. بدون اینکه نیازی به تغییر در رنگ طوسی داشته باشید. پس اجرای این ایده کاربردی، کافیست تا رنگ خاکستری را در دیوارها، کفپوش ها و سایر عناصر مهم به کار گرفته و از رنگ زرد در بخشی از فضا برای ایجاد نقطه تمرکز، استفاده کنید.

3.در طراحی دفتر کار از مبلمان های منعطف و چند منظوره استفاده کنید

راهکار موثر دیگر، استفاده از مبلمان های منعطف در طراحی دفتر کار است. مبلمان هایی که به طور همزمان، قابلیت استفاده برای اتاق کارمندان، اتاق کنفرانس و حتی اتاق مدیر را دارند. برای مثال برخی میزهای دسته جمعی و کارگروهی، به طور همزمان برای انجام فعالیت های اداری و همچنین برگزاری یک کنفرانس چند نفره به کار می روند. این دسته از میزها، قادرند در عین اشغال فضای کمتر، فضای کار مناسبی برای فعالیت چند کارمند به طور همزمان ایجاد کنند.

برخی از مبل ها و کاناپه ها نیز قابلیت تبدیل به نمونه های دو یا سه نفره داشته و حتی تبدیل به تخت خواب برای استراحت نیز می شوند. این دسته از مبلمان ها به طور معمول در سبک مدرن و ساده طراحی شده و شکل و شمایلی زیبا و جذاب دارند. با انتخاب سبک مدرن و خرید مبلمان های چند منظوره مدرن، طراحی دکوراسیون دفتر کار شما، بی نهایت زیبا خواهد شد.

9

4.از پارتیشن های اداری در طراحی دفتر کار استفاده کنید

بهترین ایده برای طراحی دفاتر اداری به شکل منعطف، استفاده از پارتیشن اداری به جای دیوارهای آجری است. از پارتیشن ها برای تفکیک بهینه فضاهای اداری استفاده می شود. این دسته از تجهیازت فضای کمی اشغال کرده و در عین حال یک سالن ساده را به حوزه های کاری مختلف، تقسیم می کند.

استفاده از پارتیشن ها کمک می کند تا میزان انعطاف پذیری دکوراسیون افزایش پیدا کند. با این تکنیک ساده، کیفیت دکوراسیون شما تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت. کافیست از پارتیشن های متحرک استفاده کنید. نمونه های شیشه ای این دسته از تجهیزات اداری، بهترین گزینه برای دفاتر کاری کوچک و نقلی به حساب می آیند.

10

یک پارتیشن اداری شیشه ای فریم لس از نوع متحرک، می تواند دفتر کار شما را به یک محیط منعطف برای کارکردهای چند منظوره تبدیل کند. همچنین یک دکور کاملاً خاص و متفاوت با ویژگی های منحصر بفرد خلق کند. این قابلیت ویژه به هیچ عنوان از عهده دیوارهای آجری بر نمی آید. پس در انتخاب آن تردید نکنید.

5.در طراحی دکوراسیون اداری از اکسسورهای مدرن استفاده کنید

اکسسوری های مدرن، قابلیت ویژه ای در هماهنگی با رنگ ها، طرح ها و کاربری های مختلف دارند. برخلاف اکسسوری های سنتی و کلاسیک که فضای زیادی اشغال کرده و قابلیت هماهنگی با کاربری های مختلف را ندارند، نمونه های مدرن قادرند تا در هر محیطی، جلوه جذابی از خود را به نمایش بگذارند. به مدیرانی که به دنبال خلق دکوراسیون های منعطف هستند، خرید این دسته از تجهیزات کوچک، مدرن و انتزاعی توصیه می شود.

 

نتیجه گیری

با 5 ایده جذاب و کاربردی برای طراحی دفتر کار منعطف آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید، انتخاب سبک مدرن و اجرای الگوهای آن، به شما در خلق یک دکوراسیون انعطاف پذیر کمک شایانی خواهد کرد.

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.