کد خبر : 45369 / /
/

اشتباهات رایج در دکوراسیون مغازه به همراه نکات مهم

یکی از سخت ترین تصمیم ها، زمانی که می خواهید یک مغازه را راه اندازی کنید، تصمیم گیری برای دکوراسیون آن است. از این جهت این کار سخت و مهم تلقی می شود که می تواند روی میزان فروش و تفکر مشتریان شما تاثیر بگذارد.

اشتباهات رایج در دکوراسیون مغازه به همراه نکات مهم

 

 

در این مقاله لیستی از رایج ترین و در عین حال قابل اجتناب ترین اشتباهاتی که افراد هنگام طراحی فضای مغازه یا فروشگاه خود مرتکب می شوند، را آورده ایم. این موارد را هنگام طراحی فضا در نظر داشته باشید و مطمئن باشید که با رعایت آن ها مشتریان خود را شگفت زده خواهید کرد.

 

فضای محدود

یکی از دلایلی که از ورود مشتریان به مغزه شما جلوگیری می کند، فضا های تنگ و محدود است. برای حل این موضوع استفاده حداکثری از فضا و انتخاب آن با توجه به محصولی که عرضه می کنید دارای اهمیت است. برای مثال برای نمایش یک تخت خواب دو نفره جدید به فضای وسیع تری برای نمایش نیاز داریم.

نور پردازی ضعیف

در هرچه که صرفه جویی می کنید، نباید در هزینه کردن برای تعداد و کیفیت منابع روشنایی خود، صرفه جویی کنید. شاید تصور کنید که این کار هزینه های شما را کاهش می دهد اما با کم کردن میزان فروش خسارت جبران ناپذیری به شما می زند.

نور یک عنصر حیاتی در یک فضای فروشگاهی است، نور خوب باعث می شود زیبایی محصولات شما به خوبی خود را نشان دهد و توجه مشتریان را جلب کند که در نتیجه تمایل آنها به خرید بیشتر می شود، در هنگام نورپردازی توجه کنید که هر قفسه به صورت مجزا نور مناسب داشته باشد.

قفسه های شلوغ 

قفسه های متعدد، شلوغ و بی نظم یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که مغازه دار ها آن را مرتکب می شوند. شلوغ بودن رگال ها و قفسه ها باعث می شود که چشم مشتری از خیلی کالا ها صرف نظر کند و تنها به نگاه های اجمالی بسنده کند. اگر قفسه ها را خلوت کنید، افراد در مقابل هر کالا زمان گذاشته و بهتر با آن ارتباط برقرار می کنند.

در نظر نگرفتن بازار هدف

در هنگام طراحی فروشگاه باید بازار هدف خود را در نظر داشته باشید، هنگام تصمیم گیری در مورد طرح، رنگ و سایر موارد از خود بپرسید آیا این برای مشتریان بازار هدف ما جذاب است؟ برای مثال اگر می خواهید یک میز تلویزیون جدید را ارائه کنید، باید این محصول را طوری نمایش دهید که توجه خانم ها را جلب کنید زیرا می خواهند آن را در دکوراسیون خانه خود قرار دهند.

عدم انجام بررسی کامل

خیلی از مغازه دار ها هنگام خرید یا اجاره یک فضا به مسائلی مانند تهویه، برق کاری یا طراحی فضا دقت نمی کنند که بعد ها آن ها دچار مشکلات می کند. اگر خودتان اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، از یک دوست یا کارشناس کمک بگیرید.

چینش نامناسب فضا

یکی از مواردی که باعث می شود که تجربه مشتری ها بعد از مراجعه به مغازه شما منفی باشد، این است که فضای عبور و مرور مناسبی برای مغازه خود ایجاد نمی کنید. در عین حال که فضای فروشگاه شما باید به صورتی باشد که مشتریان راحت به چیزی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند، باید بتواند آن ها را مقدار  زمان مناسبی داخل فروشگاه نگهدارد.

گفتن به جای نشان دادن

مطمئنا نشان دادن کارایی یک محصول بسیار برای بازاریابی موثر تر از گفتن خصوصیات آن است. برای مثال نشان دادن یک میز تحریر دخترانه در یک فضا با ویژگی هایی که بیشتر مورد پسند دختر خانم ها است، می تواند تاثیر مثبت تری داشته باشد تا قرار دادن آن در فضایی بدون ویژگی های دخترانه.

فراموش کردن حواس دیگر

طراحی اغلب فروشگاه ها و یا مغازه ها بر جنبه بصری تمرکز دارد در حالی که مشتری از تمام حواس پنجگانه خود برای خرید استفاده می کند، این که افراد بتوانند محصولات را لمس کنند در حالی که یک موزیک خوب در حال پخش است و بوی مطبوعی نیز به مشام می رسد، باعث می شود مراجعه های بیشتری به خرید منجر شوند.

انتخاب نادرست محل صندوق

محل صندوق یکی از مهم ترین بخش ها در فروشگاه شما خواهد بود، هم به لحاظ این که باید راحت در دسترس باشد تا مشتریان برای پرداخت دچار دردسر نشوند و هم باید در قسمتی باشد که افراد را به تماشای تمام قسمت های فروشگاه ترغیب کند. از طرفی اگر مسئول صندوق به فروشگاه نظارت می کند، باید دید خوبی به همه کارمندان و تمام فضای فروشگاه داشته باشد.

تغییر ندادن دکوراسیون

شاید به دلایل مختلفی مثلا هزینه های زیاد، نخواهید که دکور مغازه خود را تغییر دهید اما امتحان کردن چیدمان جدید برای فروشگاه، می تواند بر تجربه خریداران تاثیر مثبتی داشته باشد و مشتریان بر حسب کنجکاوی وارد فروشگاه شما شوند و در نتیجه این اقدام آنها به خرید منجر شود.

عدم انتخاب پلان مناسب 

همانطور که گفتیم یک طراحی نامناسب می تواند مشتری را کلافه کند و سبب شود که از فروشگاه قبل از خرید خارج شود. در زیر 6 پلان محبوب برای طراحی فروشگاه ها آورده شده است که می توانید بر حسب نیاز و فضای که در اختیار دارید، آن ها با کمی تغییر استفاده کنید.

ارائه نکردن نمونه

همانطور که اشاره کردیم، نشان دادن از گفتن تاثیر بیشتری دارد. ارائه نمونه نیز از این قاعده مستثنا نیست. مخصوصا اگر مواد خوراکی می فروشید، ارائه نمونه های رایگان مخصوصا محصولات جدید می تواند آن ها را بیشتر به خرید ترغیب کند.

نداشتن استراتژی در چیدمان

باید در چیدمان محصولات خود استراتژی داشته باشید. برای مثال محصولاتی که بیشتر روی فروش آن ها تاکید دارید را در خط دید مستقیم قرار دهید، در فروشگاه های مواد غذایی تنقلات را در دیدرس بچه ها قرار دهید یا در یک فروشگاه پوشاک، آیتم هایی که با هم ست می شود را در کنار هم جای دهید.

بی توجهی به ترند ها

یکی از مواردی که باعث می شود مشتری های جدید به فروشگاه شما سربزنند و مشتری های قبلی خود را نگه دارید، این است که آن ها مطمئن کنید که همیشه جدید ترین و مد روز ترین محصولات را ارائه می کنید. باید اقدامات خوبی نیز برای نشان دادن آن ها داشته باشید، برای مثال آن ها را در ویترین قرار دهید تا از خیابان دید خوبی داشته باشد اما در فروشگاه، موقعیتی را برای قرار دادن آن ها انتخاب کنید که به واسطه آن مشتریان بخش زیادی از فروشگاه را ببینند.

در نظر نگرفتن رفتار مشتری

باید رفتار مشتری و تاثیر آن بر جریان حرکت در فروشگاه را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، مردم معمولاً پس از ورود به فروشگاه به سمت راست خود نگاه می کنند، بنابراین خیلی از فروشندگان،  قفسه ها و محصولات جدید را در سمت راست ورودی قرار می دهند. حتی برخی از فروشگاه ها پلان خود را در خلاف جهت عقربه های ساعت طراحی می کنند تا از این رفتار به نفع خودشان استفاده کنند. برای رسیدن به یک نتیجه کارآمد،  باید مشاهده کنید که خریداران تمایل دارند چگونه در راهروهای فروشگاه یا مغازه شما حرکت کنند و از آن اطلاعات برای بهبود چیدمان خود استفاده کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.