کد خبر : 45298 / /
/

ساخت وسایل چوبی

طراحی و ساخت کابینت مدرن کلاسیک نئوکلاسیک تولید چوب ترمو کاج اسکاندیناوی

ساخت وسایل چوبی

 

ساخت وسایل چوبی

تخته سه لا مصالح ساختمانی همه کاره است. بادوام است، بافت زیبایی دارد و کارکردن و ترکیب با سایر مواد آسان است. اغلب از تخته سه لا برای تکمیل خشن محل استفاده می شود و چه کارهای دیگری می توان از تخته سه لا با دستان خود انجام داد، در این مقاله خواهیم گفت.

 

اگر هنوز از تخته سه لا استفاده نکرده اید و می خواهید با ویژگی های اصلی این مصالح ساختمانی، انواع و انواع آن آشنا شوید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود . و در اینجا می توانید نکاتی در مورد چگونگی ساخت یک آشپزخانه اصلی و قابل اعتماد از تخته سه لا پیدا کنید.

1. تزئینات و ساخت وسایل چوبی

تخته سه لا را می توان نه تنها برای دیوارهای ناهموار، سقف و کف، بلکه برای تکمیل خوب استفاده کرد. برای بهترین نتایج:

  • از تخته سه لا FC ایمن استفاده کنید.

  • تخته سه لا را با ضخامت 8-10 میلی متر برای دیوارها، 12-18 میلی متر برای کف، 4-6 میلی متر برای سقف انتخاب کنید.

  • از تخته سه لا توس عناصر باریک و کوتاه بسازید.

  • مناطق بزرگ را با تخته سه لا مخروطی پوشانده است.

  • فقط از تخته سه لا سنباده استفاده کنید.

  • پوشش را با لاک محافظت کنید.

2. قالب تخته سه لا

علاوه بر تخته ها و تیرهایی که به نگه داشتن ملات بتن کمک می کنند، تخته سه لا به طور گسترده ای در فرآیند ساخت یک پایه قابل اعتماد استفاده می شود. این ماده سبک وزن و بادوام به راحتی جمع آوری و جدا می شود، قابل استفاده مجدد است و به راحتی ذخیره می شود.

برای مشاهده قیمت چوب ترمو به صفحه لیست قیمت ترمووود مراجعه فرمایید

برای قالب بندی معمولا از تخته سه لا به ضخامت 18 میلی متر استفاده می شود. در عین حال، تخته چندلای مقاوم در برابر رطوبت دو برابر چوب نرم دوام خواهد داشت. از این مقاله می توانید در مورد نحوه ساخت قالب برای فونداسیون بیشتر بیاموزید .

3. مبلمان تخته سه لا

ایمنی محیطی و مقاومت در برابر سایش این ماده ورق همه کاره امکان استفاده از آن را برای ساخت مبلمان و عناصر تزئینی مختلف می دهد. از تخته سه لا مبلمان (پلایوود رنگی چند لایه یا FC) با ضخامت 15-18 میلی متر، می توانید صندلی ها و میزهایی با شکل منحنی غیر معمول، قفسه ها، کمد لباس، آشپزخانه یا مبلمان کودکان بسازید.

نحوه ساخت مبلمان چوبی با دستان خود، ایده ها و عکس ها در این مقاله. و نمونه هایی از مبلمان خودساخته از OSB را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

4. صنایع دستی از تخته سه لا

از یک ورق تخته سه لا صیقلی درجه 1-2، با استفاده از اره مویی و چسب چوب، می توانید دست خود را بسازید:

  • مجسمه های تزئینی برای خانه؛

  • مجسمه های باغ؛

  • کاردستی های مختلف کودکان؛

  • سوغاتی ها

به عنوان مثال، برای ساخت این کاردستی شما نیاز دارید:

  1. بخش کوچکی از تخته سه لا FB یا FC (با توجه به اندازه کاردستی) بگیرید.

  2. تخته سه لا را روی سطح افقی قرار دهید.

  3. طبق یک استنسیل از پیش ساخته شده، اجزاء را با مداد ترسیم کنید.

  4. جزئیات را با یک اره منبت کاری اره مویی برش دهید.

  5. انتها را سنباده بزنید؛

  6. عناصر کاردستی را با چسب وصل کنید.

در صورت تمایل، مجسمه را می توان از انتهای آن رنگ کرد یا سوزاند.

برای مشاهد انواع طرح های کابینت پلی اورتان نئوکلاسیک به صفحه لینک شده مراجعه فرمایید

5. اسباب بازی های تخته سه لا

ساخت چنین اسباب بازی هایی آسان است، آنها کم هزینه، غیر معمول و از مواد ایمن ساخته شده اند (کلاس تخته سه لا FK، FBA، FB). و شما و فرزندتان می توانید یک اسباب بازی تخته سه لا را با رنگ نقاشی کنید یا با مواد دیگر تزئین کنید.

در اینجا چند ایده برای اسباب بازی های تخته سه لا وجود دارد:

  • اسباب بازی های سال نو؛

  • خانه عروسک؛

  • اسباب بازی با قطعات متحرک؛

  • اسباب بازی های آموزشی (حروف، پازل، پازل).

6. قایق تخته سه لا

شما می توانید نه یک اسباب بازی، بلکه یک قایق بزرگ واقعی برای شکار و ماهیگیری در خانه بسازید. برای این شما نیاز خواهید داشت:

  • 3 ورق تخته سه لا توس به اندازه 150x150 سانتی متر؛

  • چندین تخته کاج به عرض 15 میلی متر و طول 6.5 متر؛

  • تخته به عرض 25 میلی متر برای کیل، قاب، پارو؛

  • پارچه برای پوشاندن بدنه؛

  • روغن خشک کن، پوشش ها، بست ها.

برای مشاهد انواع طرح های ترمووال به صفحه لینک شده مراجعه فرمایید

ساخت قایق از تخته سه لا در مراحل زیر انجام می شود:

  1. یک لغزنده ساده از روی تخته درست کنید.

  2. برای قاب ها، یک نقاشی آماده کنید، قالب های مقوایی درست کنید، جزئیات را از تخته برش دهید.

  3. ساقه را از یک تخته منحنی، و کیل را از یک تخته صاف، تخته ها را برای طرفین به اندازه دلخواه ببرید.

  4. قاب را جمع کنید: پایه و ساقه را روی کیل محکم کنید، ساقه ها و چارچوب ها را با میخ به کیل بچسبانید.

  5. برای پوشاندن قاب، تخته سه لا را بخار کنید و با رزین کار کنید، سپس تخته سه لا را خم کنید و در طول دو طرف ببندید، اضافی را قطع کنید.

  6. دو طرف قایق را ببندید.

  7. قایق را رنگ یا تزئین کنید.

  8. پارو بسازید و قفل پارو نصب کنید.

7. صندلی گهواره ای تخته سه لا

برای ساختن یک صندلی گهواره ای یا یک صندلی باغچه چند منظوره، به روکش کاج یا توس 5-10 میلی متری، آسیاب، اره مویی، مته و میخ نیاز دارید.

  1. یک نقاشی آماده کنید.

  2. جزئیات را با اره مویی برش دهید.

  3. سطوح عناصر قاب را سنباده بزنید.

  4. عناصر را با پیچ وصل کنید.

  5. سوراخ هایی در اطراف قاب ایجاد کنید تا پشت و نشیمنگاه را محکم کنید که می توان آن را از درخت انگور بافته کرد.

  6. ساختار تمام شده را با لاک یا رنگ بپوشانید.

8. فیدر تخته سه لا

بدون ابزار پیچیده، با دستان خود، به سرعت و به راحتی، می توانید یک تغذیه کننده یا سنجاب های اصلی پرنده درست کنید. بقایای تخته سه لا و سایر مصالح ساختمانی برای فیدرهای انواع مختلف مناسب است:

  • نوع باز؛

  • نوع بسته (خانه)؛

  • با یک مش فلزی یا پلاستیکی در پایه؛

  • تختخواب با سقف؛

  • به شکل توخالی؛

  • به شکل خانه چینی و غیره

9. جعبه تخته سه لا

یک جعبه چند منظوره تخته سه لا به شما کمک می کند تا ذخیره سازی اشیاء را در خانه یا در کشور سازماندهی کنید. ارزان و بدون زمان و تلاش زیاد می توانید با دستان خود یک مبلمان شیک بسازید. میتونه یه جعبه باشه

  • تخته سه لا با گوشه های فلزی؛

  • با یک یا دو دسته؛

  • به شکل جعبه؛

  • با درب لولایی؛

  • برای کابینت؛

  • برای ابزار و غیره

10. جعبه تخته سه لا

یک جعبه کادویی از تخته سه لا به شکل صندوقچه، سازماندهی، با درب کشویی یا لولایی در هر اندازه و شکلی کاملاً آسان است که خودتان درست کنید. در عین حال برای ساخت ته جعبه از تخته سه لا ضخیم تری استفاده کنید و تخته چندلای نازک برای دیوارهای کناری مناسب است. دستگیره ها را می توان به صورت آماده و از هر ماده ای خریداری کرد، اما نباید آنها را روی پیچ ها یا پیچ های خودکار نصب کرد، از میخ های تزئینی یا چسب چوب استفاده کرد. شما می توانید چنین جعبه ای را به روش های مختلف تزئین کنید:

  • با کمک ریل یا لت؛

  • تزئین با نقاشی؛

  • تزئین با استفاده از تکنیک دکوپاژ؛

  • یک موزاییک از خاک رس پلیمری یا پلاستیک بسازید.

  • استفاده از تکنیک سوزاندن چوب؛

  • الگوهای روباز (روی ورق دیگری از تخته سه لا) درست کنید و به جعبه بچسبانید.

ایجاد یک نمای چوب خاکستری بدون مواد شیمیایی خشن یا آمونیاک

استفاده از چوب به گونه‌ای که فرسوده و خاکستری به نظر برسد، می‌تواند ظاهری شیک و امروزی به مبلمان، کفپوش یا عرشه قدیمی‌تر بدهد. همین تکنیک می‌تواند به مبلمان جدید یا به صرفه ظاهری بدهد که در معرض عناصر قرار گرفته‌اند، بدون اینکه فرسودگی و پارگی ناشی از پیری واقعی که می‌تواند سطح را آسیب‌دیده، تابیده یا گودال ایجاد کند.

خاکستری کردن چوب برای سطوح داخلی یا خارجی و مبلمان به طور یکسان مناسب است. این یک روش عالی برای تداعی یک خانه مزرعه روستایی، پریشان یا فضای روستایی است که می تواند هر فضایی را دنج تر کند. به علاوه، می تواند به راحتی و به سرعت ظاهر خانه شما را بدون تلاش زیاد به روز کند.

مدل کمد دیواری شیک و جادار

اگر می‌خواهید چگونه یک اثر لکه چوب خاکستری ایجاد کنید، چیزهایی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید تا بهترین نتایج را به دست آورید - و از قرار گرفتن در معرض بالقوه خطرناک با مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید.

هزینه های یک ظاهر فرسوده با استفاده از مواد شیمیایی خطرناک

روش‌های سنتی بازسازی ظاهر چوب «در معرض عناصر» معمولاً شامل مواد شیمیایی خشن مانند آمونیاک است. کار با آمونیاک می تواند خطرناک و در صورت استنشاق یا ریختن روی پوست محافظت نشده مضر باشد.

لکه‌های واکنشی موجود در بازار معمولاً به مواد شیمیایی فرار متکی هستند. اینها به دلیل آلودگی متقاطع می توانند نتایج ناهموار و متناقضی ایجاد کنند. درجات مختلف رطوبت در چوب یا رطوبت خاص جو نیز می تواند بر کیفیت درمان تأثیر بگذارد.

حتی روش‌های DIY می‌توانند خطرناک باشند—تکنیک استاندارد قرار دادن پشم فولادی در سرکه گاز هیدروژن تولید می‌کند که انفجاری است و خطر آتش سوزی قابل توجهی دارد.

جدا از خطرات ایمنی، این مواد شیمیایی برای محیط زیست مضر هستند. حتی پروژه ای که با دقت کامل انجام شده است می تواند منجر به پارچه های آلوده یا سایر محصولات جانبی ناخواسته شود. دفع مواد آلوده بدون اقدامات احتیاطی مناسب منجر به آلودگی شیمیایی می شود که در نهایت می تواند خاک و آب های زیرزمینی را تحت تأثیر قرار دهد.

به یک اثر چشمگیر لکه چوب خاکستری برسید

برای نتایج فوق‌العاده که به مواد شیمیایی خشن یا روش‌های کاربردی پیچیده متکی نیستند، محصولات مخصوص توسعه یافته مانند روبیو تک کت دودیبهترین شرط شما هستند چرا؟ محصولاتی مانند این به طور خاص برای دستیابی به ظاهر چوب خاکستری توسعه یافته اند. آنها به دلیل واکنش با اسید تانیک موجود در آن انواع الوار، اثر منحصر به فردی بر روی بلوط و سایر چوب های سخت ایجاد می کنند.

این اجازه می دهد تا ظاهری منحصر به فرد داشته باشید که قابل تکرار نیست. نه تنها موثر است، بلکه درمان برای شما و محیط زیست بی خطر است. می‌توانید مطمئن باشید که می‌دانید بخارهای سمی، تحریک‌کننده یا گازهای سمی را حذف می‌کنید VOC های مضرکه می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

اگر به دنبال ظاهری ظریف تر و تیره تر هستید، یک پیش درمانی ماننددود روبیومی تواند ظاهر چوب بلوط آغشته به آمونیاک را بدون خطر قرار گرفتن در معرض بخارات یا بخارات سمی به شما بدهد. به همین ترتیب، روبیو مونوکت پیش از پیریلکه می تواند انواع مختلفی از جلوه های مختلف را ایجاد کند، از ظاهری نقره ای چوبی گرفته تا ظاهری مضطرب تر و پر دود.

اگر مطمئن نیستید که دقیقاً دنبال چه نگاهی هستید، آن را آزمایش کنید. با کیت نمونه جلوه های خلاقانه، می توانید چهارده رنگ زیبا و جسورانه را کشف کنید که می توانند با دود روبیو یا روبیو فومد ترکیب شوند تا نتایج چشمگیر و جذابی داشته باشند.

مهم نیست که چه ظاهری را انتخاب می کنید، می خواهید کفپوش، مبلمان یا سایر سطوح چوبی درمان شده خود را با دوام و خشک شدن سریع آب بندی و محافظت کنید.روغن 2Cپس از درمان این شامل هیچ حلال یا آب نیست، 100٪ بدون VOC است و در طیف گسترده ای از رنگ ها برای مهر و موم کردن و تقویت لکه چوب خاکستری سفارشی شما موجود است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.