کد خبر : 41938 / /
/

آشنایی با انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی فارود صنعت

آشنایی با انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی به شما این امکان را می‌ دهد که برای افزایش سطح اکسیژن محلول در آب و بهبود گردش آب در مزارع ماهی، بهترین دستگاه‌ها را انتخاب کنید. چرا که انتخاب صحیح باعث رشد ماهی ‌ها و تولید بیشتر و با کیفیت ‌تر می ‌شود. در مجموعه فارود صنعت انواع مختلف دستگاه هواده پرورش ماهی ارائه می‌ گردد، تا برای استخرهای کم عمق یا استخرهای بزرگ و عمیق بتوانید مناسبترین ‌ها را انتخاب کنید. کافیست با کارشناسان این مجموعه جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی در ارتباط باشید.

آشنایی با انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی فارود صنعت

 

آشنایی با انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی به شما این امکان را می‌ دهد که برای افزایش سطح اکسیژن محلول در آب و بهبود گردش آب در مزارع ماهی، بهترین دستگاه‌ها را انتخاب کنید. چرا که انتخاب صحیح باعث رشد ماهی ‌ها و تولید بیشتر و با کیفیت ‌تر می ‌شود. در مجموعه فارود صنعت انواع مختلف دستگاه هواده پرورش ماهی ارائه می‌ گردد، تا برای استخرهای کم عمق یا استخرهای بزرگ و عمیق بتوانید مناسبترین ‌ها را انتخاب کنید. کافیست با کارشناسان این مجموعه جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی در ارتباط باشید.

 

معرفی دستگاه‌های هوادهی پرورش ماهی

 

آبزیان یکی از غذاهای مهم بشر محسوب می ‌شوند که در سال ‌های اخیر به دلیل افزایش استفاده از ماهی و آبزیان دیگر به صورت طبیعی نیاز بشر پاسخگو نیست. به همین سبب سیستم‌های پرورش ماهی بزرگ و کوچک راه‌اندازی شده‌اند، این سیستم‌های پرورش در صورت رعایت برخی از اصول می ‌توانند ماهی ‌های مرغوب و با کیفیت تولید کرده و در نهایت سود قابل قبولی به دست آورند.

یکی از دستگاه‌ های مهم و کاربردی در سیستم پرورش ماهی دستگاه هوادهی و تأمین اکسیژن مورد نیاز ماهی ‌ها است. دستگاه هوادهی پرورش ماهی برای افزایش سطح اکسیژن محلول در آب و بهبود گردش آب در مزارع ماهی استفاده می ‌شود، این دستگاه برای رشد سالم و تولید ماهی‌ های خوب ضرورت دارد.

 

بررسی انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی و آبزیان

اکسیژن مسئله بسیار مهمی در پرورش ماهی‌ها است که در صورت کمبود آن حتی ماهی‌ها هم ممکن است غرق شوند. پس لازم است که برای تنفس ماهی‌ها به روش‌های مختلف اکسیژن مورد نیاز آنها تأمین گردد. هوادهی با کمک دستگاه‌ ها در مزارع پرورش ماهی و آبزیان یکی از بهترین روش ‌هایی است که متناسب با نیاز ماهی ‌ها حجم اکسیژن به آب اضافه می ‌شود.

در بین مراکز متعددی که در زمینه لوازم پرورش ماهی فعالیت دارند، مجموعه فارود صنعت توانسته است تنوع زیادی از انواع دستگاه هوادهی پرورش ماهی را ارائه دهد. خدمات این مجموعه موجب شده تا مزارع بزرگ و کوچک به راحتی دستگاه‌ های کاربردی تهیه کنند.

در این بخش به معرفی انواع هواده پرورش ماهی می‌ پردازیم:

 

دستگاه هواده اسپلش

یکی از کارآمدترین دستگاه ‌ها در صنعت پرورش ماهی دستگاه هواده اسپلش است، این دستگاه علاوه بر مکانیزم ساده از قدرت بالایی برخوردار است که با پاشش میزان بسیار زیادی از آب به شکل فواره عمل انتقال اکسیژن را انجام می ‌دهد. طراحی دستگاه اسپلش به گونه ‌ای است که دارای یک حفاظ موتور و پروانه می‌ باشد. این طراحی از برخورد ماهیان و آبزیان کوچک به پروانه و تلف شدن آنها جلوگیری می کند. به کارگیری این دستگاه موجب می ‌شود تا بین ۸۰ تا ۸۵ درصد از عوامل بیماری زا از محل پرورش ماهی دور شوند، به همین سبب رشد ماهی ‌ها بهتر صورت گرفته و در نهایت گوشت با کیفیت بالاتری دارند.

 

 

دستگاه هواده ایرجت

یکی از دستگاه‌ های قدرتمند برای مخلوط کردن آب و هوا با یکدیگر دستگاه هواده ایرجت است این دستگاه شرایط اختلاط هوای بیرونی را با آب به سادگی فراهم می‌سازد و در انواع استخر پرورش آبزیان کاربرد دارد. از مهمترین ویژگی‌ های این دستگاه ایجاد یک جریان دائمی در عمق آب است که از لایه‌بندی حرارتی آب در استخرها جلوگیری می ‌کند. این دستگاه در دو مدل ثابت و شناور طراحی شده است که نحوه کارکرد هر کدام متفاوت بوده؛ اما نتیجه نهایی آن تأمین اکسیژن مورد نیاز می‌باشد. قیمت دستگاه هواده ایرجت با توجه به کیفیت بالا و موارد استفاده متعدد مناسب بوده و تمامی مزارع می‌توانند آن را تهیه کنند.

دستگاه هواده ایرجت

 

دستگاه هواده ونچوری

اگر به دنبال یک هواده هیدرولیکی هستید که عملیات پمپاژ آب و هوادهی را انجام دهد، دستگاه هواده ونچوری گزینه مناسبی است. این دستگاه با پمپاژ آب از طریق ادغام کردن هوا اکسیژن مورد نیاز را به لایه ‌های زیرین می ‌رساند. در این دستگاه لوله‌ های پلی اتیلنی تعبیه شده که از یک طرف به خروجی پمپ متصل بوده و از طرف دیگر هوا را با آب ترکیب می ‌کند که سبب ایجاد یک جریان مداوم می ‌شود. معمولاً دستگاه هواده ونچوری به دو صورت تک فاز و سه فاز طراحی شده که بسته به ابعاد استخرها می ‌توانید هر کدام را تهیه کنید.

هواده ونچوری

 

 

دستگاه هواده پدل ویل

معمولا برای استخرهای پرورش ماهی گرم یا میگو بهتر است از دستگاه هواده پدل فیل استفاده شود. این دستگاه با داشتن پروانه‌ های پدالی شکل به صورت عمود بر سطح آب قرار می ‌گیرد که با چرخش پروانه، قطرات آب به سمت بالا پرتاب شده و با اکسیژن ترکیب می‌ شوند. دستگاه سبب ایجاد جریان افقی و عمودی در آب می ‌شود، به همین جهت اکسیژن به لایه‌های زیرین هم می ‌رسد. به دلیل مصرف انرژی کم و بازدهی مناسب جزء دستگاه‌ های پر استفاده قرار گرفته است.

 

 

قیمت دستگاه‌های هواده پرورش ماهی چگونه است؟

در هنگام انتخاب دستگاه هوادهی پرورش ماهی با تنوع بالایی از این دستگاه‌ها مواجه می ‌شوید که طبیعتاً قیمت آنها نیز متفاوت است. گاهی افراد در هنگام خرید دچار دغدغه و چالش می‌ شوند که کدام دستگاه با کدام قیمت و کیفیت مناسب است.

آشنایی با عوامل موثر بر قیمت دستگاه ‌های هواده پرورش ماهی تا حد زیادی می‌تواند در هنگام انتخاب به افراد کمک کند، در ادامه به چند نکته مهم اشاره می کنیم:

نوع دستگاه

دستگاه‌ ها در تنوع بالایی از لحاظ نحوه کارکرد تولید شده ‌اند که با توجه به سیستم کاری هر کدام از آنها قیمت‌ های متفاوتی دارند.

ابعاد و اندازه دستگاه‌ها

این دستگاه‌ها در ابعاد و اندازه ‌های مختلف طراحی شده، تا برای مزارع ماهی بزرگتر با تعداد ماهی بیشتر بتوان اکسیژن مورد نیاز را تأمین کرد. همچنین در مزارع کوچکتر از لحاظ هزینه صرفه‌ جویی شود، پس هر چقدر ابعاد بزرگتر باشد، قیمت هم بالاتر است.

قدرت دستگاه

قدرت دستگاه بسته به نوع موتور قرار گرفته بر روی آن است که هر چقدر موتور کیفیت بالاتری داشته در نتیجه حجم بیشتری از آب را هوادهی می ‌کند.

برند دستگاه

برند جزء موارد مهم و ضروری در نحوه قیمت گذاری دستگاه‌ های هواده پرورش ماهی است، هر چقدر شهرت برند بیشتر باشد نرخ دستگاه‌ها نیز افزایش پیدا می ‌کند.

 

خرید مستقیم دستگاه‌های هواده پرورش ماهی در فارود صنعت

تمام استخرهای پرورش ماهی بزرگ و کوچک برای بهبود وضعیت ماهی ‌ها و دریافت نتایج بهتر به دستگاه هوادهی پرورش ماهی نیاز دارند. با توجه به ابعاد و اندازه استخر تعداد ماهی ‌ها نوع آب و هوا و بودجه افراد باید دستگاه ‌های مناسب انتخاب شود.

در مجموعه فارود صنعت تنوع بالایی از انواع دستگاه هواده پرورش ماهی ارائه می ‌گردد، تا هر مجموعه متناسب با شرایط و نیاز خود بتواند بهترین دستگاه‌ ها را با کیفیت بالا تهیه کند.

همچنین در این مجموعه می ‌توانید مناسبترین قیمت دستگاه هواده ایرجت را دریافت کنید، چرا که تمام واسطه‌ ها حذف شده و هیچگونه افزایش قیمت بی‌دلیل ایجاد نمی ‌شود. همچنین نمونه‌ های پرطرفدار دیگر مانند دستگاه هواده ونچوری و دستگاه هواده اسپلش ارائه می‌ گردد. در صورت نیاز می توانید ابتدا مشاوره ‌های تخصصی از کارشناسان فروش این مجموعه دریافت کنید، تا خرید دستگاه‌ های هواده پرورش ماهی شما به بهترین شکل صورت بگیرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.