کد خبر : 21053 / /
/

پیچ و رولپلاک نما انواع نما ساختمان در تهران با طناب راپل ۰۹۱۲۶۳۵۸۷۲۱ توسط شرکت پیچ رولپلاک نما در تهران

پیچ و رولپلاک نما انواع نما ساختمان در تهران با طناب راپل ۰۹۱۲۶۳۵۸۷۲۱ توسط شرکت پیچ رولپلاک نما در تهران
 

پیچ و رولپلاک نما به وسیله طناب راپل عموما هزینه، و زمان کمتری را نسبت به اجرای داربست در بر خواهد داشت. 

پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان باعث می شود تا میزان خطرات جانی و مالی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند

پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان 

پیج و رولپلاک انواع نما ساختمان باید به نحوی انجام پذیرد که از ریزش نما جلوگیری شود. همانطور که می دانید، نماهای گوناگونی در فرآیند ساختمان سازی استفاده می شود. در برخی از ساختمان ها از نماهای آجری و در برخی دیگر از نماهای سنگی استفاده می شود. عمدتا پیچ و رولپلاک نما ساختمان سبب می شود تا به طور قابل توجهی میزان دوام و پایداری آن افزایش پیدا کند.

چرا پیچ و رولپلاک انواع نما ضرورت دارد؟ 

همانطور که گفته شد، پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان باعث می شود تا نمای ساختار در برابر ریزش مقاوم شود. به طور کلی نمای ساختمان تحت اثر عوامل گوناگونی دچار ریزش می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• نشست زمین 

• وزش باد 

• نفوذ رطوبت 

به طور کلی این سه عامل نقش مهم و اساسی را در ریزش سنگ نمای ساختمان ایفا می کنند. همانطور که می دانید، به منظور نگهداری سنگ نما بر روی دیوار های اصلی از ملات های سیمانی استفاده می شود. این ملات ها در برابر نیروهای کششی از خود مقاومتی نشان نمی دهند. به همین دلیل به محض به وجود آمدن نیروهای کششی از نما جدا می شوند. یه این ترتیب سنگ ها در معرض ریزش قرار می گیرند. به طور کلی نشست زمین، وزش باد و نفوذ رطوبت می توانند به طور قابل توجهی در پیدایش نیروهای کششی در ملات ساختمانی تاثیر گذار باشند. به همین دلیل عمدتا کارشناسان توصیه می کنند مالکان به منظور جلوگیری از آسیب های جانی و مالی نسبت به پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان اقدام کنند.

پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان به چه نحوی انجام می پذیرد؟ 

2

به طور کلی روش های گوناگونی برای پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان وجود دارد که از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داربست 

 از جمله روش های پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان می توان به اجرای داربست ها اشاره کرد. به طور کلی برای اجرای داربست باید در ابتدا فضای لازم برای احداث آن وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که در مناطق شلوغ این روش می تواند عبور و مرور را با مشکل مواجه کند. همچنین در این روش مجریان باید روی تخته های چوبی کار کنند و پس از اتمام تخته ها را مجدد جابجا کنند. به همین دلیل می توان گفت که احداث داربست برای اجرای پیچ و رولپلاک بسیار زمان بر خواهد بود. از طرفی قیمت پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمانی با استفاده از داربست به طور قابل توجهی زیاد است. به همین دلیل عمدتا اجرای این روش مورد قبول مردم نیست.

طناب راپل

به جرات می توان گفت که پر طرفدارترین روش پیچ و رولپلاک نما ساختمان، استفاده از طناب راپل است. به طور کلی این روش نیازی به اجاره و احداث داربست های فلزی نخواهد داشت. در این روش مجریان با استفاده طناب های مخصوص از سقف ساختمان به سمت پایین حرکت می کنند و نسبت به تعمیر نمای ساختمان اقدام می کنند. از آنجایی که در این روش فضایی اشغال نمی شود، در مکان های پر تردد نیز قابلیت اجرا دارد. به طور کلی قیمت پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان به وسیله طناب راپل، بسیار کمتر از روش داربست است. به همین دلیل اکثر کارشناسان به منظور مقاوم سازی سنگ نما این روش را پیشنهاد می کنند.

در هنگام اجرای پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان باید به چه نکته ای توجه کرد؟

به طور کلی عوامل گوناگونی را باید پیش از اجرای پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان مورد بررسی قرار داد. اما از جمله مهمترین آن ها می توان به نحوه ترمیم سنگ های آسیب دیده اشاره کرد. به طور کلی سنگ هایی که دچار شکستگی شده باشند، پیچ و رولپلاک سبب آسیب دیدگی بیشتر آن ها می شود. به همین دلیل عموما پیش از پیچ و رولپلاک کردن آن ها از چسب های به خصوصی استفاده می شود. حتما به نمونه قرارداد پیچ و رولپلاک نما تهران بررسی کنید و نکات مهم را در قرارداد با شرکت پیچ و رولپلاک نما در تهران در نظر بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان

3

به طور کلی عوامل متعددی در قیمت گذاری پیچ و رولپلاک انواع نما تاثیر گذار است. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع پیچ 

از جمله عواملی که می تواند بر قیمت پیچ و رولپلاک نما تاثیر گذار باشد، می توان به نوع پیچ اشاره کرد. به طور کلی نوع پیچ بر مبنای آب و هوای منطقه و همچنین نوع سنگ انتخاب می شود. عمدتا در صورتی که آب و هوای منطقه مورد نظر دارای رطوبت فراوانی باشد، باید از پیچ و رولپلاک های گالوانیزه و یا آلومینیوم استفاده شود. این پیچ ها در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان داده و به همین دلیل دچار زنگ زدگی نمی شوند. 

میزان آسیب دیدگی به نما 

از دیگر عواملی که بر قیمت گذاری پیچ و رولپلاک انواع نما ساختمان تاثیر گذار است، می توان به میزان سنگ های آسیب دیده اشاره کرد. به طور کلی در صورتی که تعداد سنگ های آسیب دیده بیشتر باشد، قیمت و هزینه پیچ و رولپلاک نما نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.