کد خبر : 43898 / /
/

حقوق معلمان

واریزی 6 میلیونی به حقوق معلمان | حقوق معلمان نهضت چقدر شد؟

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: معلم آموزش‌دهنده نهضتی در بهترین حالت با کسورات بیمه در عرض ۴ ماه تا حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ تومان حقوق می‌گیرند، یعنی ماهی یک و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

واریزی 6 میلیونی به حقوق معلمان | حقوق معلمان نهضت چقدر شد؟

علیرضا عبدی با حضور در برنامه «فرامتن» شبکه افق سیما، بنابر اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش، حدود ۵۰ نفر از بزرگسالانی که برای آموزش سواد وارد نهضت سوادآموزی شده‌ بودند، در حال حاضر مدرک پزشکی گرفته و پزشک شده‌اند.

علیرضا عبدی با اشاره به اینکه در اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی ماموریت آموزش این سازمان برای افراد  ۱۰ سال به بالا عنوان شده است، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در واقع آموزش دوره اول بزرگسالان را در کشور پرچمداری کرده و یکی از الگوهای بسیار قوی در دنیا است؛ چراکه شتاب بسیار بالایی داشته است.

وی توضیح داد: از سال ۵۷ تا تقریبا سال ۲۰۲۰، رشد دنیا در امر باسوادسازی ۱۸ درصد بوده است اما باسوادسازی در ایران و در همین بازه زمانی تقریبا ۵۰ درصد رشد داشته است که این رقم بالایی است. از سوی دیگر بسیاری از کشورهایی که در امر سوادآموزی و آموزش پایه بزرگسالان کار می‌کنند، به مدرک تحصیلی خیلی اهمیت نمی‌دهند، اما باسوادی در نهضت سوادآموزی معادل مدرک تحصیلی است و افراد می‌توانند ادامه تحصیل داده و به مدارج بالا برسند. لیستی را می‌خواندم که طبق آن تقریبا ۵۰ نفر از افرادی که وارد نهضت شده‌ بودند در حال حاضر پزشک شدند و مدرک پزشکی گرفته‌اند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به بیان فرآیند فعالیت نهضت سواد آموزی طی سال های اخیر پرداخت و توضیح داد: قبل از سال ۹۰ آموزشیاران نهضت مستقیم با نهضت سوادآموزی کار می‌کردند و قرارداد داشتند. درواقع نهضت صاحب جریانی در کشور بود و ادارات کل داشت. اما اتفاقی می‌افتد و با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پایه‌های تحصیلی تغییر می‌کنند و نظام شش، سه، سه اجرا می‌شود. با اجرای نظام شش، سه، سه آموزشیاران نهضت جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: می‌‌توان گفت طی آن فرآیند نهضت یک شبه تمام نیروهای کاری خود را از دست می‌دهد. در آن مقطع می‌گفتند می‌توان کار و جریان نهضت سوادآموزی را با معلم‌ها ادامه داد. این در حالی است که معلمان آنقدر مشغله دارند که نمی‌توانند بعدازظهر به کار سنگین آموزش بزرگسالان برسند. از این رو نتوانستیم این کار را با معلمان انجام دهیم و این اتفاق نیفتاد. از این رو آن زمان شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای ارائه می دهد مبنی بر “برون‌سپاری” کارهای نهضت سواد آموزی که از آن به بعد جریان آموزش در نهضت به واسطه شرکت ها و موسسات از جنس “آموزش‌دهندگان” شد. ما هم خیلی از این بابت راضی نیستیم و امیدواریم روزی این جریان تمام شود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.