کد خبر : 43194 / /
/

حقوق بازنشستگان | ترمیم حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان مستمری بگیر

خبر خوش حال کننده وزیر کار کام بازنشستگان را شیرین کرد | خبر خوش درباره افزایش حقوق بازنشستگان + جزییات

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد: افزایش نرخ امید به زندگی از ۵۳ سال به ۷۸ سال از خدمات بزرگ نظام جمهوری اسلامی است و بر همین اساس باید بیش از پیش به فکر آتیه بازنشستگان باشیم.

خبر خوش حال کننده وزیر کار کام بازنشستگان را شیرین کرد | خبر خوش درباره افزایش حقوق بازنشستگان + جزییات

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگانبالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد. در صورت تصویب اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگاندر قانون برنامه هفتم ارائه کرد.

 سید صولت مرتضوی در آیین رونمایی صندوق بازنشستگی تکمیلی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در چند سر فصل دولتمردان را مورد تمجید قرار داده و البته تذکرات خوبی هم دادند.

وی افزود: یکی از خدمات بزرگی که نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، نرخ امید به زندگی است. متوسط نرخ امید به زندگی در ابتدای انقلاب ۵۲ سال تا ۵۳ سال بود، کاری که نظام جمهوری اسلامی در حوزه خدمات درمانی و رفاهی نرخ امید به زندگی را به بیش از ۷۸ سال رساند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ امید به زندگی باید به فکر آتیه بازنشستگان باشیم و است صندوق‌های بازنشستگی تضمین حداقلی را برای این جامعه ایجاد کرده‌اند اما کافی نیست چراکه مراودات اجتماعی در جوامع اسلامی و به ویژه ایران بیشتر است و نیاز به تضمین بیشتر است. در همین راستا قانونگذار اقدام به راه‌اندازی صندوقهای بازنشستگی تکمیلی کرده است.

مرتضوی اعلام کرد: اشخاص می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند و هم می توانند در سود آن مشارکت کنند و می توانند از این طریق حقوق تکمیلی را دریافت کنند. هر قدر سرمایه گذاری کنند می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

حقوق بازنشستگان

اطلاعیه رسمی رئیس کانون عالی بازنشستگان درباره حقوق بازنشستگان

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور اظهار کرد: خبرنگاران سربازان تلاشگر اصلی تمامی جنگ های نرم هستند به طوری که در تمامی جنگ ها چه سخت و نرم و بحران ها حضور دارند و در صف مقدم قرار دارند.

اسدی عنوان کرد: مجموعا بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۴میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی داریم که حقوق آن‌ها از سازمان دریافت می شود. ۳۶۰ کانون استانی و شهرستانی داریم و ۳هزار نفر هیات مدیره های کانون ه

وی ابراز کرد: بالای ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل و پایین‌ترین حقوق دریافت می‌کنند و ما بازنشستگانی داریم که یک سوم ۵میلون و ۳۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند و شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی از سایر صندوق‌ها بیشتر در رنج هستند.

انتخاب: وی افزود: میانه بگیران ۳۰ درصد هسنتد که بین ۸ میلیون تا ۱۵ میلون نفر دریافت می‌کنند و گلایه آنها بیشتر آنها از حقوق است و بخس اعظمی از آنها فاقد مسکن هسنتد و حقوق آنها در اسکان هزینه می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور ابراز کرد: برای جامعه کارگری جریانی به نام شوای عالی کار داریم و قانونی است و حداقل حقوق براساس تورم موجود جامعه کار را مشخص می‌کند. تورم بانک مرکزی اعلام شده با نرخ افزایش مزد بی‌نهایت فاصله دارد و این به خاطر نادیده گرفتن قانون است.

وی عنوان کرد: ماده ۹۶ تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید تامین اجتماعی مکلف است حداقل سالی یکبار باید حقوق بازنشستگان برابر تورم و معیشت افزایش دهد و این باید از سوی هیات وزیران تصویب شود و بعضا شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

وی یکی از مسائل و مشکلات بازنشستگان را درمان دانست و عنوان کرد: در درمان بازنشستگان ما قانون با صراحت می‌گوید ماده ۵۴ تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید صفر تا صد بیمه شدگان درمان باید از سوی سازمان پرداخت شود اما می‌بینیم بیمه‌ها نگاهشان با درمان در پرداختی‌ها تعرفه‌ها در بخش خصوصی را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: درمان در کشور ما پزشک محور است و پزشک تصمیم می‌گیرد که درمان بیمار چگونه باشد و طوری تلقین می‌شود که در آن بیمارستان درمان شود. اگر با تأمین اجتماعی قرارداد داریم تعرفه بخش عمومی و خصوصی را پرداخت می‌کنند. از این رو باید به بیمه‌های تکمیلی حرکت کنیم و این بار مضاعف ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در مراکز ملکی تامین اجتماعی درمان اضافه می‌شود اما پاسخگوی تعداد مراجعه‌کنندگان نیست و باید حداقل ماه‌ها برای یک بیماری خاص و عیر اورژانسی در صف بمانند و ناچار باید منتظر بمانند یا به بیمارستان‌های دیکر مراجعه کنند اما کیفی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی از برخی بیمارستان علی خصوصی از نظر هتلینگ رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به قرارداد بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان گفت: قرارداد با آتیه سازان حافظ تا آبان ماه است و تمام می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی اجرای همسان‌سازی بازنشستگان گفت: فلسفه همسان‌سازی به این خاطر است که امسال افزایش حقوق ۲۷درصد بر حداقل بگیرها و ۲۱ درصد سایر سطوح در آمدی مصوب شد اما سطح برقراری باید با امروز حفظ شود اما در گذشته یکبار انجام شد و ۷۵درصد متناسب‌سازی در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صورت گرفت اما ۲۵ درصد آن ماند. از اول ابتدای سال توانستیم برای ۱۴۰۰ این میزان معوقه متناسب‌سازی را بگیریم که بازنشستگان انتطار دارند معوقه ۱۴۰۰ را نیز پرداخت کنند.

وی افزود: هر دستی که بخواهد در داخل جیب بیت المال تامین اجتماعی برود، قطعا باید منتظر برخورد و واکنش جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی باشد و خودکرده را تدبیر نیست! ما درباره خود بانک رفاه و سود بانک رفاه از شورای‌عالی امنیت ملی پیگیری‌هایی کردیم که امیدواریم به همراه پیگیری‌های حقوقی نتیجه بدهد.

اسدی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای آنکه فاصله متوسط بگیران فاصله خود را در زمان برقراری مستمری با حداقل بگیران حفظ کنند، متناسب‌سازی انجام می‌شود که ۷۵ درصد آن برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پرداخت شد و ۲۵ درصد آن مانده که در احکام بازنشستگان نیز آمده اما پرداخت نشده است.

این عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت مکلف شود حقوق بازنشستگان را به اندازه تورم افزایش دهد تا هرساله نیازمند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نباشیم.

وی با اشاره به موضوع شرکت یک عضو از بازنشستگان به اعضای کارگری شورای‌عالی کار گفت: باتوجه به تاثیر حقوق کارگران بر حقوق بازنشستگان به نظر می‌رسد ما باید یک کرسی رای در شورا داشته باشیم و به مجلسی‌ها در چهارچوب پیشنهاد گفتیم که ما نیز مانند کارگران و کارفرمایان حداقل یک نماینده داشته باشیم./رستانیوز

حقوق بازنشستگان

اتفاق خوب برای حقوق بازنشستگان که باز هم عملی نشد!

مصطفی نخعی (عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم نهبندان و سربیشه) در حساب توییتر خود به تلاش مجلس برای متناسب سازی دائمی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، اشاره کرد.

وی در حساب توییتر خود تاکید کرد: ‌«ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه به دلیل کلی گویی و ابهام، نتوانست متناسب سازی دائمی حقوق بازنشستگان را چاره کند. در برنامه هفتم تلاش می‌کنیم با تصویب متنی شفاف و بدون امکان تفسیر جهت طفره رفتن‌های احتمالی،گوشه‌ای از زحمات این قشر عزیز و رنج کشیده را جبران نماییم».

حقوق بازنشستگان

خبر مهم میرهاشم موسوی درباره حقوق بازنشستگان

میرهشم موسوی صبح امروز در بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه متمرکز برای وام ۲۰۰ میلیون ریالی ثبت‌نام کرده‌ بودند و اواخر هفته آینده این وام بصورت قرعه‌کشی به ۴۰ هزار نفر از این بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی تصریح‌کرد: اولویت دولت سیزدهم با تاکید رئیس‌جمهور در تامین‌اجتماعی کشور، توسعه خدمات درمانی در همه بخش‌ها به ویژه خدمات درمانی رایگان است.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی کشور خاطرنشان‌کرد: در راستای توسعه خدمات درمانی در حال حاضر بیش از ۱۳۳ پروژه درمانی در کشور در حال اجرا است که حدود هفت پروژه آن مربوط به استان گلستان خواهدبود.

وی ادامه داد: هتلدینگ بیمارستان تامین‌اجتماعی گنبدکاووس با ۵۰ تخت و اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال احداث شده و در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی گفت: پیش‌بینی شده امسال برای ساخت و توسعه مراکز درمانی کشور مبلغ ۹هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شود که این مبلغ قبل از آغاز دولت سیزدهم بیش از چهارهزار میلیارد تومان بوده‌است و در دولت سیزدهم بیش از دو برابر رشد داشته‌است./ فارس

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان | خبر مهم درباره ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت نام این وام که به صورت «غیرحضوری» از اول هفته (۲۱ مردادماه) آغاز شد، «غیرحضوری» است و بنابر اعلام سازمان تامین‌اجتماعی متقاضیان بازنشسته و مستمری‌بگیران صرفا تا ساعت ۲۴ امروز (جمعه ۲۷ مرداد ماه) برای ثبت‌نام فرصت دارند.

این در حالیست که لازم است متقاضیان از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام خود را نهایی کنند لذا بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

اما تامین اجتماعی برای پرداخت این وام شروطی از جمله داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، اعلام کرد که انتقادات مستمری‌بگیران را به همراه داشت.

اما محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی محدودیت منابع سازمان را دلیل اتخاذ این شروط دانست و گفت که باید برای پرداخت تسهیلات اولویت‌بندی صورت گیرد که معیشت و دریافتی مستمری، از جمله اولویت‌هاست لذا دریافت ۱۵ میلیون تومان مستمری را ملاک قرار دادیم که در جمع‌بندی‌های کارشناسی احصاء شد. این در حالیست که درصد بالایی از بازنشستگان مشمول دریافت وام و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد بازنشستگان خارج از محدوده هستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.