کد خبر : 43026 / /
/

تور شکار «هیولای لاخ‌نس» در اسکاتلند | سرنخی از هیولا با فناوری نوین

شفقنا- گروه‌هایی از اسکاتلند، انگلیس و سایر نقاط جهان تصمیم گرفته‌اند یک بار برای برای همیشه واقعیت یا تخیلات مربوط به هیولای «نسی» یا «لاخ نس» را در اسکاتلند کشف کنند.

تور شکار «هیولای لاخ‌نس» در اسکاتلند | سرنخی از هیولا با فناوری نوین

به گزارش رویترز، چندین گروه همراه با پهپادهای مجهز به اسکنرهای حرارتی، قایق‌هایی دارای دوربین‌های مادون قرمز، هیدروفون (لرزه‌نگار آب) و سایر وسایل و ابزارهای دقیق از روز شنبه راهی اسکاتلند شده‌اند تا راز هیولای دریاچه لخ نس را کشف کنند. این بزرگترین راز اسکاتلند در دستکم 50 ساله گذشته است.

هیولای لاخ نس در بین مردم بریتانیا افسانه‌ای است درباره موجودی عظیم‌الجثه و ماقبل‌تاریخی که در آب‌های عمیق دریاچه نس واقع در اسکاتلند زندگی می‌کند. نخستین روایت از وجود آن در سال ۵۶۵ میلادی ثبت شده است. رویت هیولای دریاچه نس، برای نخستین بار در اوایل دهه ۱۹۳۰ رسانه‌ای شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۱۰۰ مشاهده رسمی آن توسط گردشگران یا ساکنان منطقه ثبت شده‌ است.

گروه‌های اکتشافی برای یافتن سرنخ از هیولا، مجهز به پهپادهای حرارتی هستند. یک هیدروفون نیز برای تشخیص سیگنال های صوتی زیر آب استفاده شده است. داوطلبانی هم از سرتاسر جهان در اطراف دریاچه 23 مایلی (37 کیلومتری) قرار گرفتند تا از آنجا هرگونه نشانه ای از نسی را زیر نظر بگیرند.

معروف‌ترین عکس نسی، مربوط به سال 1934، سر بر روی گردنی بلند را نشان می‌داد که از آب بیرون می‌آمد، اما 60 سال بعد مشخص شد که این یک فریب است که از یک مدل هیولای دریایی متصل به یک زیردریایی اسباب‌بازی استفاده می‌کرد.

این خبر را در رویترز ببینید

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.