کد خبر : 42977 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جدید

جیب دارندگان سهام عدالت پرپول شد | واریز سود 700 هزار تومانی سهام عدالت در مرحله اول

معاون مشارکت‌ های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی از وضع قانون اختصاص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی خبر داد.

جیب دارندگان سهام عدالت پرپول شد | واریز سود 700 هزار تومانی سهام عدالت در مرحله اول

سهام عدالت | ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند سهامداران سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند.

معاون مشارکت‌ های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی از وضع قانون اختصاص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی خبر داد. 

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سود سهام عدالت سال آینده چقدر می شود. افزایش سود سهام عدالت در سال آینده. آیا در تاریخ تعیین شده سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟ مشمولان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

جواد ایمان‌زاده، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی درباره وعده مشاور رییس سازمان بورس درباره واگذاری سهام عدالت برای مددجویان بهزیستی اظهار داشت: قانون مربوط به تخصیص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی وضع شده است ولی شیوه‌نامه اجرایی هنوز ابلاغ نشده است.

حاجی وند مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: روال سالیانه سود سهام عدالت بدین گونه است که باید صبر کرد تا مجامع سالیانه شرکت‌های سهام عدالت به شکل کامل برگزار و تمام مبالغ دریافت شود سپس متناسب با سهامی که دارندگان سهام عدالت دارند سود برای آن‌ها تقسیم می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: تا پیش از این بعد از ۸ ماه از برگزاری مجمع شرکت‌ها مهلت داشتند تا این سود را به حساب سهامداران واریز کنند، اما امسال با توجه به تصمیم سازمان بورس اوراق بهادار شرکت‌ها به جای ۸ ماه ۴ ماه فرصت دارند تا این سود را تقسیم کنند.

حاجی وند در خصوص زمان واریز سود می‌گوید: فصل مجامع را معمولا در خرداد و تیر داریم باید اجازه دهیم این مجامع به صورت کامل برگزار شود و این مهلت ۴ ماه هم به پایان برسد. در نهایت از مبادی رسمی از جمله رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌های رسمی حتما در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت مطلع باشند که در حال حاضر تقسیم سودی انجام نمی‌شود و برای دریافت سود سهام عدالت نیازی نیست که به هیچ جا مانند کافی نت مراجعه و یا مبلغی را پرداخت کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا میزان سود سهام عدالت مشخص است؟ گفت: برای مشخص شدن میزان سود سهام عدالت نیز باید سهامداران منتظر بمانند تا مشخص شود هر شرکتی بسته به سیاست‌ها و تولیدی که دارد چه مبلغی را تقسیم سود می‌کند و نمی‌توان مبلغ دقیقی را اعلام کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تخمین سود سهام عدالت وجود دارد؟ هم بیان کرد: باید اجازه داد تا تقسیم سود انجام شود تا اطلاعات نادرست به سهامداران تزریق نشود.

سگر توکلی  با بیان این برخی سودجویان با ارسال لینک های تقلبی بین پنج تا ۱۰۰ میلیون تومان از سهامداران کلاهبرداری کردند، گفت: آخرین حربه سودجویان این بود که سعی کردند از طریق حک کردن شماره تلفن برخی مدیران سهام عدالت و با ارسال لینک هایی در فضای مجازی برای مشمولان اقدام به کلاهبرداری کنند که شناسایی شدند.

وی با بیان این که در حال حاضر هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت نداریم، از مردم خواست تا به لینک های کلاهبرداری توجه نکنند و در دام آنان نیفتند.

رئیس اتحادیه سهام عدالت کشور درباره واریز سود سهام عدالت اظهار داشت: هنوز مجامع شرکت های سرمایه پذیر باقی مانده است و در حال حاضر واریزی در این بخش نداریم.

توکلی با بیان این که سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد باید تحت پوشش قرار گیرند، گفت: عضویت این افراد در دست اقدام است.

وی با اظهار این که هنوز برخی شرکت های بورسی به سهام عدالت واگذار نشدند، با واگذاری آن ثبت نام از متقاضیان جدید صورت می کیرد.

رئیس اتحادیه سهام عدالت کشور از واگذاری و اختصاص دو درصد از سهام سه بانک برای عضویت و تحت پوشش قرارگرفتن ۳.۵ میلیون مددجویان خبر داد.

سهام عدالت

سهام عدالت جدید

ذبیح‌الله سلمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تا روز سه‌شنبه (سوم مردادماه) ۴۹۷ هزار و ۳۳۰ نفر برای تخصیص صندوق‌های قابل معامله برای متولدین سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: بر اساس آمار در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، حدود ۵۰۰ هزار نفر متولد شدند؛ بنابراین اکثر والدین این متولدین برای تخصیص صندوق‌های مذکور به فرزندشان اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا از ۱۵ مردادماه سال جاری سیستم برای ثبت‌نام افرادی که در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۱ متولد شده‌اند باز شده و فرایند ثبت‌نام آغاز می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در ادامه درمورد تخصیص منابع برای متولدین سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ توضیح داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آبان ماه سال ۱۴۰۰ مصوب شد و به دلیل آنکه در شش ماهه دوم سال بود، منابعی برای آن پیش‌بینی نشده بود. بنابراین در نامه‌ای از معاون اول ریاست جمهوری درخواست تامین منابع کردیم. میزان منابع درخواستی برای سال ۱۴۰۰ حدود هزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. معاون اول ریاست جمهوری نیز به رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که منابع مورد نیاز تامین شود.

سلمانی ادامه داد: زمانی که ثبت نام برای متولدین سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد و منابع تامین شود، ثبت نام برای متولیدن ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، والدین متولدین ۱۴۰۱ باید به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://my.gov.ir، بخش طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت مراجعه کنند. پس از ورود به این قسمت و وارد کردن کدملی، مشخصات فرزند را مشاهده می‌کنند. پس از طی مراحل، پیامکی برای والدین متولدین ۱۴۰۱ ارسال خواهد شد که باید وارد بخش انتخاب بانک شوند و بین بانک‌های عامل ملی یا پست بانک یکی را انتخاب کنند.

سپس ۳۵ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله به آن‌ها نمایش داده می‌شود که باید از میان آن‌ها، حداکثر سه صندوق را انتخاب کنند. پس از این، باید به صورت غیرحضوری اقدام به افتتاح حساب کنند که پس از این مرحله وزارت اقتصاد به ازای هر فرزند  تومان حساب‌ها را شارژ و شرکت کارگزاری بانک ملی اقدام به خرید صندوق‌های قابل می‌کند و به صورت سپرده به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتقال می‌دهد.

جعفری  مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اگر ظرف ماه‌های آینده برگزار شود، اطلاعات بروز  و  در نهایت صورت‌های مالی را تصویب کنند در واقع یعنی عملا مقدمات بازگشایی نماد‌ها را انجام داده ایم و می‌توانیم سریع‌تر این نماد‌ها را باز کنیم.

آمار جاماندگان سهام عدالت

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت چگونه خواهد بود؟ بیان کرد: در شورای عالی بورس در خصوص این موضوع تصمیم گیری شده است، اما به محض این که مصوبه شورای عالی بورس به ما ابلاغ شود به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و شرکت‌های سرمایه پذیر ابلاغ می‌کنیم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.