کد خبر : 41204 / /
/

آخرین رتبه قبولی ارشد روانشناسی بالینی

قبولی از ارشد روانشناسی بالینی غیرممکن نیست!

آخرین رتبه قبولی ارشد روانشناسی بالینی

 

قبولی ازروانشناسی بالینی دشوار است؟

گرایش بالینی در کنکور ارشد روانشناسی، از پرطرفدارترین و محبوب ترین گرایش هاست؛ و در عین حال ممکن است با جملاتی از این قبیل مواجه شده باشید که: «قبولی ازروانشناسی بالینی سخت است!» یا «رتبه لازم برای قبولی در کنکور ارشد روانشناسی بالینی در یک دانشگاه خوب، دو رقمی ست.»

طبیعی ست که برای تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور، رتبه لازم برای گرایش بالینی، رتبه ای بسیار خوب می باشد که باید منابع ارشد روانشناسی بالینی کاملی داشته باشید؛ اما این به این معنا نیست که کسب نتایج معمولی، مانع جبران ناپذیر برای تحصیل در این گرایش باشد. خوب است که ابتدا در خصوص دانشگاه هایی که در ارشد روانشناسی بالینی پذیرش دارند اطلاعاتی کسب کنید و بر حسب میزان اهمیت نوع و سطح دانشگاه برایتان، جهت کسب رتبه لازم برای قبولی در ارشد روانشناسی بالینی در همان دانشگاه تلاش کنید.

 

 

چه دانشگاه هایی در ارشد روانشناسی بالینی پذیرش دارند؟

در قدم اول برای پاسخ به این پرسش، سوال دیگری مطرح می شود که : «هدف شما شرکت در کنکور وزارت علوم است یا وزارت بهداشت؟»

 پس از کسب آگاهی از تفاوت های کنکور روانشناسی وزارت علوم با وزارت بهداشت و انتخاب یک هدف مشخص، می توانید درباره دانشگاه و رتبه لازم برای قبولی در گرایش بالینی تلاش کنید.

اگر هدفتان شرکت در کنکور وزارت علوم روانشناسی ست؛ لازم است بدانید که وزارت علوم در دانشگاه های دولتی، دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در گرایش بالینی دانشجو می پذیرد.

اما اگر به شرکت در کنکور وزارت بهداشت فکر می کنید، لازم است آگاه باشید که این وزارتخانه فقط در دانشگاه های دولتی به دو صورت بدون شهریه و شهریه پرداز با ظرفیتی محدودتر از وزارت علوم، پذیرش دارد و معمولا با یک رتبه معمولی احتمال قبولی در آن بسیار کم و شاید ناممکن باشد. ما در ادامه به بررسی گرایش بالینی از وزارت علوم می پردازیم.

 

بهترین دانشگاه های روانشناسی در ایران

قطعا دانشگاه های سراسری در ابتدای این لیست قرار می گیرند و رتبه لازم برای ورود به دانشگاه های دولتی در گرایش بالینی روانشناسی، یک رتبه بسیار خوب می باشد. این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبائی
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه شیراز

در کنار دانشگاه های سراسری مذکور، دانشگاه های آزاد در واحد های مختلف مانند علوم تحقیقات، واحد تهران شمال، تهران جنوب و... در گرایش بالینی با رتبه های مطلوب پذیرش دارند.

11

آخرین رتبه قبولی در ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه های دولتی

طبق کارنامه های منتشر شده پس از کنکور 1402، آخرین رتبه ی مجاز به انتخاب رشته در ارشد روانشناسی بالینی، 1044 بود. این رقم بیانگر این می باشد که افرادی با رتبه بین 1 تا 1044 مجاز هستند تا دانشگاه های دولتی را برای گرایش بالینی انتخاب کنند. اما در صورتی که داوطلب رتبه اش بیش از این عدد باشد اجازه انتخاب دانشگاه های سراسری را ندارد و حتی در صورت انتخابشان شانسی برای قبولی نخواهد داشت.

 

آخرین رتبه قبولی در ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه های آزاد،پیام نور و غیرانتفاعی

پس از انتشار کارنامه های داوطلبان، آخرین رتبه مجاز برای انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی، 48258 بود و افرادی که رتبه ای پایین تر از این رتبه کسب کرده بودند می توانستند در گرایش بالینی انتخاب رشته کنند.

12

چگونگی کسب رتبه عالی در کنکور ارشد روانشناسی بالینی

برای این که یک نتیجه خوب رقم بزنید اولین گام پس از تعیین هدف، انتخاب بهترین منابع ارشد روانشناسی بالینی و مطالعه درست منابع است. منابع متعددی برای این گرایش وجود دارد و مطالعه تمامی آنها در مدت زمان محدود یک ساله، نیازمند سخت کوشی های بسیار است.

برای هموارتر کردن این مسیر و کاستن از سختی های این راه، می توانید جزوات را جایگزین منابع حجیم کنید و در زمان کمتر، مطالعه مطلوب تری داشته باشید. برای اطمینان از اثربخشی جزوات می توانید سری به مصاحبه های کیهان روان با رتبه های برتر بزنید و حتی می توانید نمونه هایی از کارنامه های رتبه های برتر را که منبع مطالعاتی شان برای کنکور جزوات کیهان بوده است را مشاهده کنید.

پذیرش تقریبا بالا از مسیرهای متفاوتی مانند کنکور سراسری و استعدادهای درخشان، در روانشناسی بالینی، باعث سهولت راه یافتن شما به دانشگاه در مقطع ارشد می شود. با این وجود سعی کنید کمی مشقت های زیبای این مسیر را به دوش کشیده و به دانشگاه های خوب فکر کنید.

 

از سختی های مسیر کنکور ارشد روانشاسی بالینی بکاهید!

با وجود سختی های مسیر کنکور، شما به صورت هوشمندانه می توانید از خدماتی استفاده کنید که از دشواری های مسیرتان می کاهد؛ خدماتی مانند شرکت در کلاس های آموزشی روانشناسی، استفاده از جزوات به جای منابع حجیم، شرکت درآزمون های آزمایشی و...

فراموش نکنید که برای کسب رتبه خوب در ارشد روانشناسی بالینی، باید گام های صحیحی بردارید و یکی از مهم ترین این گام ها، انتخاب منابع صحیح برای ارشد روانشناسی بالینی و مطالعه خوب آنها می باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.